صدور مجوز دفن اصولی و علمی پسماند زباله در لردگان پس از ۳۰ سال

سرپرست فرمانداری لردگان گفت: مجوز دفن اصولی و علمی پسماند زباله در این شهرستان پس از ۳۰ سال صادر شده است.

منصور کریم‌زاده در نشست برنامه‌ریزی طرح‌های عمرانی شهرستان لردگان تاکید کرد: مجوز دفن اصولی و علمی پسماند زباله در این شهرستان پس از ۳۰ سال صادر شده است.

وی افزود: با آغاز عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن کشور در دولت سیزدهم اقدامات جدی برای اجرای این طرح در شهرستان لردگان به‌عنوان یکی از خواسته‌های مردم انجام شد.

کریم‌زاده تصریح کرد: همزمان با فعالیت دولت سیزدهم ۲۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری به شهرستان لردگان اختصاص داده شد.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: برای تسریع در روند سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های حوزه‌های مختلف شهرستان لردگان باید پاسخ نامه‌ها و استعلام‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن داده شود.

سرپرست فرمانداری لردگان با اشاره به لزوم تشکیل و فعال شدن نهضت اشتغال پایدار در روستا‌ها اظهار داشت: در این طرح دهیار هر روستا باید یک طرح و برنامه اشتغالزایی به بخشداری‌ها ارائه کنند.

وی با اشاره به تاکید استاندار چهارمحال و بختیاری مبنی بر راه‌اندازی مجتمع‌های دامپروری خارج از شهر‌های استان گفت: در این راستا اقدامات لازم برای راه‌اندازی مجتمع دامپروری در تمامی شهر‌های شهرستان لردگان انجام شود.

کریم‌زاده تاکید کرد: تمامی مسوولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان لردگان تا پایان مردادماه جاری برای جذب اعتبارات سال ۱۴۰۱ فرصت دارند و در صورت برگشت اعتبارات فرد متخلف و افرادی که ترک‌فعل کرده‌اند به دادگستری معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به معرفی طرح‌های مختلف برای بهره‌برداری در هفته دولت سال‌جاری افزود: در این هفته طرح‌های تکمیل شده و بدون مشکل بهره‌برداری و عملیات اجرایی طرح‌های جدید آغاز می‌شود.

سرپرست فرمانداری لردگان به اقدامات دولت سیزدهم در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: در مدت فعالیت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی یک دستگاه ام. آر. آی (MRI) خریداری و نصب شده است.

وی یادآور شد: در دولت سیزدهم اجرای پروژه تونل چهار طاق و جاده دسترسی و آسفالت پنج کیلومتر جاده منج به اوره در گردنه چهارطاق با افزون‌بر ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار عملیاتی شد.

کریم‌زاده اظهار داشت: در این مدت عملیات سایت جدید روستای سید محمد و آب‌رسانی به روستا‌های شهرستان لردگان در قالب مجتمع آب‌رسانی دهنو گودرز، اوره و بارز، آب‌رسانی به ۵۳ روستای بخش رودشت و بخش مرکزی و همچنین اجرای مجتمع چمن بیر ریگ آغاز شد.

وی گفت: مسوولان شهرستان لردگان برای استقرار و راه‌اندازی پایانه گمرک این شهرستان لردگان و به‌منظور احداث پالایشگاه گیاهان دارویی در شهرستان لردگان از سطح ملی پیگیری کرده‌اند.

سرپرست فرمانداری لردگان تاکید کرد: امضای قرارداد همکاری با شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی (شستا) زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تفاهمنامه ۱۲ماده‌ای، پیگیری برای آغاز عملیات اجرایی آزادراه لردگان به ایذه در ۲ قطعه، اجرای تقاطع غیرهمسطح در میدان شهید ارجمند در ورودی لردگان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: خرید مخزن و پنل‌های خورشیدی برای عشایر، خرید لوله و تجهیزات برای ادامه پروژه فاضلاب در محله‌های شهر لردگان و آب‌رسانی به ۷۷ روستا از طریق قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در دولت سیزدهم پیگیری و عملیاتی شد.

کریم‌زاده تصریح کرد: امسال ۱۵۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به شهرستان لردگان اختصاص یافت و بین دستگاه‌های اجرایی این شهرستان توزیع شد.

وی یادآور شد: در دولت سیزدهم ارائه تسهیلات برای حفظ جنگل‌های اقتصادی و توسعه کشت گیاهان دارویی، طراحی و درخواست برداشت آب از رودخانه‌های ارمند و خرسان برای توسعه کشاورزی زمین‌های آبی و دیم، پیگیری احداث ورزشگاه ۱۵هزار نفری لردگان و پیگیری دانشکده پرستاری لردگان انجام شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار