مشارکت ۵۵۰۰ میلیاردی خیرین در بخش سلامت

مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت از مشارکت پنج هزار و ۵۰۰ میلیاردی خیرین، سمن‌ها و تشکل‌ها در حوزه سلامت خبرداد.

مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی عرصه سلامت گفت: حضور خیرین در عرصه‌های مختلف حوزه سلامت موجب شده تا پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد در ۲ سال اخیر به نام خیرین، سمن‌ها و تشکل‌ها ثبت شود.

محمدجواد حیدری‌پور با بیان اینکه میزان مشارکت انجمن و سمن‌ها در سال ۱۴۰۱ در این استان بالای صددرصدبوداظهارکرد: میانگین متوسط کشوری درحوزه مشارکت خیرین همچنان ۸۵ درصد است که خوشبختانه خیرین آذربایجان‌غربی در این حوزه سرآمد هستند.

وی با تاکید بر اینکه ۷۵ درصد پیشرفت و توسعه این حوزه با مشارکت مردمی است افزود: کار مخلصانه و ارزشمند خیرین عرصه سلامت موجب شد تا در سال ۱۴۰۰ خیران با مشارکت ۲ هزار میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ با مشارکت سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در رفع بسیاری از مشکلات عرصه سلامت در صف اول قرار بگیرند.

حیدری‌پور ادامه داد: امسال نیز با رشد سمن‌ها و حضور پُر استقبال خیرین باعث رشد این رقم در حوزه سلامت شده است که در پایان سال اعلام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه پاسداشت روز تشکل‌ها نشان دهنده اهمیت مشارکت در جامعه است، گفت: ۷۵ درصد فعالیت‌ها و بهره‌وری عرصه سلامت حاصل تلاش تشکل‌های اجتماعی است و این نشان از قدرت همیاری در حضور سمن و انجمن‌های عرصه سلامت است.

دکتر محمد امین، ولی زاد افزود: فرآیند ساخت و ساز مرحله اول طرح توسعه بیمارستان طالقانی ارومیه با مشارکت مردمی ودرسه هزار و ۶۰۰ مترمربع در روز‌های آینده آغاز می‌شود.

وی در ادامه گفت: این طرح در قالب سه هزار و ۶۰۰ متر فضای درمانی در ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسدو پس از آن مرحله دوم نیز با سه هزار و ۶۰۰ مترمربع مساحت اجرا خواهد شد.

دکتر محمد امین، ولی زاد افزود:همچنین به همت خیران ۱۴ تخت آی سی یو، ۱۴ تخت سی سی یو و ۲۵ تخت اورژانس تحت نظربه ظرفیت بیمارستان طالقانی ارومیه اضافه می‌شود.

در پایان این مراسم از فعالان سمن‌های برتر و همیاران طرح سهیم تجلیل شدو همچنین ۵ سمن جدید در استان رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.