بیمارستان حکیم نیشابور به همت خیران مجهز به دستگاه «بررسی گاز خون شریانی» شد

سرپرست مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور گفت: یک عدد دستگاه بررسی گاز خون شریانی (ABG) توسط بنیاد خیرین «یاران عشق» به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور اهدا شد.

محمد شورورزی گفت: این دستگاه با ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای بررسی گاز خون شریانی در پزشکی به کار می‌رود که طی آن میزان درصد گاز‌های محلول در خون و همچنین PH خون محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: Arterial Blood Gas Testst یا تست ABG یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین آزمایش‌های مورد نیاز واحد اورژانس، مراقبت‌های ویژه و بیماران بستری است و نقش مهمی در ارتقای خدمات‌رسانی به بیماران ایفا می‌کند.

سرپرست مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور گفت: بنیاد خیرین "یاران عشق" هدف از اهدای این دستگاه کاربردی را فرهنگ‌سازی و ماندگاری فعالیت خیران در امر سلامت دانسته و معتقد است تنها عشق، شوق و همدلی است که می‌تواند دنیا را به اصل خویش برگرداند.

مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم وابسته به دانشکده علوم پزشکی نیشابور در فضایی به مساحت ۱۰۸ هزار متر مربع، با ۲۸۰ تخت فعال در سال ۱۳۸۰ تاسیس شده است.

این بیمارستان به عنوان یک مرکز فعال در حوزه‌های زنان، نوزادان، اطفال، ارتوپدی، جراحی مغز و اعصاب، جراحی عمومی، در سطح شهرستان نیشابور فعال است.

بیمارستان حکیم که به عنوان بیمارستان دوستدار محیط سبز و دوستدار مادر و کودک شناخته شده است، دارای ۳۰ هزار مترمربع فضای سبز، هزار مترمربع فضای تفریحی و پارک کودک، پنج هزار مترمربع فضای ورزشی و بیش از هزار نفر پرسنل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار