شلمچه میزبان روایت راویان در اربعین ۱۴۰۲

مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند روایت راویان را از جمله اقدامات فرهنگی اربعین ۱۴۰۲ خواند که قرار است در شلمچه برگزار شود.

حسین قانعیان مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند گفت : در اربعین امسال رویداد روایت راویان با همکاری حوزه هنری استان خوزستان در پایانه مرزی شلمچه برگزار خواهد شد.

به گفته او هنرمندان در این رویداد به صورت نذر هنری پویشی برگزار خواهند کرد که در قالب‌های مختلف از جمله تعزیه، پرده خوانی، نمایش خیابانی، شعرخوانی، مقتل خوانی، نماهنگ و فیلم کوتاه به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

این مسئول گفت : در کنار این پویش ، هنرمندان آثار خود را با ارسال به دبیرخانه جشنواره، در ۶ شب در محوطه 2 هکتاری شلمچه اجرا کرده و سایر برنامه‌ها، در مسیر نجف به کربلا برگزار خواهد شد.

آقای قانعیان به برگزاری جشنواره سوگواری عکس با همکاری انجمن سینمای جوان آبادان نیز اشاره کرد و از برپایی غرفه‌های فرهنگی از نقطه آغاز فعالیت مواکب تا پایانه مرزی شلمچه خبر داد که  قرار است خدمات فرهنگی-مذهبی به زائران ارائه دهند.

مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه آغاز تمام این برنامه‌های فرهنگی از اول ماه صفر رقم خواهد خورد و به مدت ۱۵ شب ادامه خواهد یافت، گفت: فضایی در محوطه 2 هکتاری به عنوان صحن امام رضا (ع) ایجاد شده و پس از اقامه نماز به مدت ۱۵ شب برنامه‌های فرهنگی برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.