تجهیز زیر دریایی‌های روسیه به موشک‌های مافوق صوت

به گفته رئیس بزرگ‌ترین کارخانه کشتی سازی روسیه، این کشور فرآیند تجهیز زیردریایی‌های جدید خود را به موشک‌های مافوق صوت آغاز کرده است.

الکسی راخمانوف، مدیر اجرایی کشتی سازی یونایتد روسیه به خبرگزاری ریا گفت: زیردریایی‌های چندمنظوره مدل " یاسِن- ام" به سیستم‌های موشکی زیرکُن مجهز خواهند شد. وی گفت فرایند تجهیز زیردریایی‌های هسته‌ای روسیه به سیستم‌های موشکی مدرن از مدتی قبل شروع شده است.

زیردریایی‌های مدل یاسِن که با عنوان پروژه ۸۸۵ ام هم شناخته می‌شوند زیردریایی‌هایی مجهز به موشک‌هایی با سوخت هسته‌ای هستند و قرار است جایگزین زیردریایی‌های تهاجمی دوران اتحاد جماهیر شوروی بشوند. این طرح بخشی از طرح مدرن سازی ارتش و بخش دریایی روسیه است.

موشک‌های دریایی مافوق صوت موسوم به زیرکُن روسیه حدود ۹۰۰ کیلومتر بُرد دارند و با سرعتی معادل ۷ برابر سرعت صوت حرکت می‌کنند و همین توانایی باعث می‌شود که مقابله با این موشک‌ها بسیار دشوار بشود.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیش از این گفته بود کشورش تولید انبوه موشک‌های زیرکُن را بعنوان بخشی از تلاش‌ها برای تقویت قدرت هسته‌ای خود شروع خواهد کرد.

کشتی جنگی چند منظوره روسیه با نام "دریادار گورشکوف" که پیش از این توانایی هایش در اقیانوس اطلس آزموده شده است پیش از این به سیستم موشک زیرکُن مجهز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار