معدومی بیش از ۱۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در دزفول

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول از معدومی بیش از ۱۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی در طی ۴ ماه نخست امسال خبر داد.

محسن ورجاوند رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: در راستای ارتقای سلامت و بهداشت جامعه و تامین امنیت غذایی، بیش از ۱۸۰۰ مورد نظارت بهداشتی مستمر بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط کارشناسان اداره دامپزشکی صورت پذیرفته است.

او می‌گوید: بازرسی بهداشتی دامپزشکی دزفول شامل مراکز کشتارگاه دام و طیور، رستوران ها، قصابی ها، سردخانه‌ها و... در سطح شهرستان می‌باشد که از ابتدای فروردین تا پایان تیر ماه بیش از ۱۶ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی ناسالم و غیرقابل مصرف جمع آوری و برابر دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی با حکم مقام محترم قضایی نسبت به معدوم سازی آن‌ها اقدام گردید.

به گفته او نظارت بهداشتی بر تولید و توزیع بهداشتی فرآورده‌های خام دامی در مراکز عرضه و سردخانه‌های نگهداری، از وظایف اصلی سازمان دامپزشکی است، یکی از اقدامات موثر و مطلوب در زمینه ارتقاء بهداشت عمومی، تشدید نظارت‌ها بر مراکز تولید و توزیع این محصولات است.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: تامین امنیت غذایی و ارتقاء بهداشت موادغذایی با منشاء دامی از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های دامپزشکی به شمار می‌رود.

محسن ورجاوند از شهروندان درخواست کرد: در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه داشته باشند و فرآورده‌های خود را از مراکز مجاز که تحت نظارت اداره دامپزشکی می‌باشند خریداری نمایند و از خرید گوشت که در کنار معابر خیابان و جاده‌ها به صورت غیرمجاز کشتار می‌شوند اکیدا خودداری نموده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص می‌توانند مراتب را به شماره تلفن ۴۲۴۲۰۹۱۱-۰۶۱ اطلاع دهند تا برخورد قانونی انجام گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.