۵۵ مشاور متخصص در خدمت دانش آموزان کنکوری قزوین

رییس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش قزوین گفت:۵۵ نفر مشاوره متخصص تحصیلی به دانش آموزان کنکوری در استان در زمینه انتخاب رشته مناسب خدمات ارائه می‌دهند.

ناصر حقایق پور رییس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش قزوین با اشاره به اینکه ۵۵ نفر مشاوره متخصص تحصیلی به دانش آموزان کنکوری در استان در زمینه انتخاب رشته مناسب خدمات ارائه می‌دهند، گفت: امسال ۴۰ درصد سوابق تحصیلی دانش آموزان در پذیرش آن‌ها در دانشگاه تأثیردارد.

حقایق پور  افزود: مشاوران متخصص آموزش و پرورش در زمینه کنکور و کاهش دغدغه، نگرانی و اضطراب به دانش‌آموزان کنکوری برای ادامه تحصیل در دانشگاه مشاوره ارائه می‌دهند.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۱۲ پایگاه مشاوره انتخاب رشته به منظور راهنمایی پذیرفته شدگان مرحله اول آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در سطح این استان فعال است.

این مسوول یادآور شد: این پایگاه‌ها با هدف کمک به داوطلبان برای انتخاب صحیح و آگاهانه رشته دانشگاهی راه‌اندازی شده است.

حقایق پور با اشاره به کیفیت خدماتی که در این پایگاه‌ها ارائه می‌شود، تصریح کرد: داوطلبان از رفتن به مراکز انتخاب رشته غیرتخصصی و پرداخت هزینه‌های بالا پرهیز کنند.

این مسوول با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ مشاوره در مدارس استان قزوین به فعالیت می‌پردازند، تاکید کرد: کار انتخاب رشته در پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش توسط نرم‌افزار‌های معتبر و به صورت حضوری انجام می‌شود، همچنین در این پایگاه‌ها علاوه بر کار انتخاب رشته، مشاوره نیز به کنکوری‌ها داده می‌شود.

حقایق پور، مهم‌ترین رسالت تخصصی مشاوران را ارتقای سطح سلامت روان دانش آموزان دانست و ادامه داد: با توجه به افزایش آسیب‌های روانی و اجتماعی در جامعه، مشاوران تربیتی و تحصیلی خط مقدم پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی در مدارس هستند.

وی یادآور شد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید خدمات مشاوره‌ای و تربیتی در کلیه سطوح تحصیلی برای افزایش سلامت جسمی و روحی دانش‌آموزان ارائه شود.

حقایق پور ادامه داد: در مرحله نخست آزمون سراسری امسال ۱۳ هزار و ۵۴۶ نفر دانش‌آموز شرکت‌کننده داشتیم که این تعداد در مرحله دوم با ۱۶ درصد افزایش به ۱۵ هزار و ۷۲۴ نفر رسید.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی اکرادلو
۲۳:۲۳ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
بله مشاوره بامبلغ ۱۲۰۰۰۰۰۰تومن.
آخرین اخبار