مکتب سیدالشهدا(ع) مصداق بارز وحدت، بصیرت و ظلم‌ستیزی است

فرماندار ویژه شهرستان زابل گفت: مکتب عاشورای سیدالشهدا مصداق بارز وحدت، بصیرت، ظلم‌ستیزی و عدالت‌طلبی است.

 علیرضا ملاشاهی  بیان کرد: یکی از اساسی‌ترین ابعاد حادثه عاشورا، درس‌ها و عبرت‌های این نهضت است و عزاداری‌ها در ماه محرم و صفر نیز بهترین فرصت بشریت برای یادگیری و بهره‌گیری مطلوب از مکتب عاشورا خواهد بود تا این آموزه‌های ارزشمند را در زندگی‌اش پیاده کند و به موفقیت و سعادت حقیقی دست یابد.

وی ادامه داد: همان‌گونه که می‌دانیم مکتب عاشورا مفاهیمی همچون ایثار، مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم، شجاعت، اخلاق، شهادت طلبی، ولایتمداری را در برمی‌گیرد، در نتیجه ترویج و گسترش مکتب عاشورا در عرصه جهانی این موضوع را نوید خواهد داد که ملت‌های آزاده دنیا در حال پیمودن مسیر آزادگی و استقلال هستند.

فرماندار ویژه زابل تصریح کرد: باید توجه کرد که قرن‌ها از حادثه عاشورا گذشته است اما هر روز نیز به عظمت عزای حسینی در سراسر عالم نیز افزوده می‌شود که خود نشان‌دهنده برحق بودن قیام اباعبدالله‌الحسين علیه‌السلام بوده است که از جمله ویژگی‌های قیام اباعبدالله(ع) نیز می‌توان به ظلم‌ستیزی و عدالت‌طلبی آن اشاره کرد.

وی افزود: قیام عاشورا مایه وحدت، بصیرت، افتخار و سعادت است، عاشورا هرگز کهنه و مندرس نمی‌شود، انقلاب اسلامی برگرفته از همین تفکر است، امروز تنها حاکمیتی که در برابر مستکبران و ظالمان ایستاده و زیر بار ظلم نمی‌رود، جمهوری اسلامی ایران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار