تایمز: ضدحمله اوکراین بسیار پایین‌تر از انتظار ناتو است

یک نشریه انگلیسی اعلام کرد پیمان آتلانتیک شمالی نسبت به توانایی‌های ارتش اوکراین انتظار بالاتری داشت.

نشریه تایمز در گزارشی به نقل از یک افسر آمریکایی که خواست نامش فاش نشود آورده است که پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نسبت به توانایی‌های ارتش اوکراین برای بازپس‌گیری مناطق مختلف از روسیه انتظار بیشتری داشت و خوش‌بین‌تر بود.

«مارک گالئوتی» نویسنده بیش از ۲۰ کتاب درباره روسیه با بیان آنکه اوکراین هم حامیان غربی را به دلیل حمایت ناکافی سرزنش می‌کند، به نقل از یک افسر آمریکایی نوشت: «ناتو انتظار معجزه داشت و اوکراینی‌ها هم به آن‌ها قول داده بودند، اما شما نمی‌توانید با خوش‌بینی بجنگید.»اط سویی دیگر یک مقام آمریکایی دیگر هم گفت: «ما کتابِ سال ۲۰۲۳ را به طور کامل نبسته‌ایم.»

در بخش بعدی این گزارش آمده است: «روسیه و اوکراین نمی‌توانند در حال حاضر هیچ پیشرفت قاطعی داشته باشند، البته آن‌ها به تازگی تصرف روستا‌های جداگانه را به عنوان نشانه‌ای از موفقیت تبلیغ می‌کند. کی‌یف حداکثر دو ماه فرصت دارد تا قبل از شروع باران‌های پاییزی، زمین را برای تجهیزات نظامی در ماه نوامبر غیرقابل عبور کند. در حال حاضر استحکامات دفاعی قوی و میدان‌های مین گسترده نیرو‌های روسی در جنوب اوکراین ایجاد کرده‌اند، از جمله دلایل عدم عملکرد آشکار ضد حمله کی‌یف است.»

از همین رو مقام‌ها در اوکراین شروع به سرزنش کردن بلوک غرب به رهبری آمریکا کرده و آن‌ها را «بی‌وجود» دانسته‌اند. در پایان گزارش هم آمده است: «از آنجا که هیچکدام از طرف‌ها تمایل به سازش ندارند، درگیری برای مدتی طولانی زمان خواهد برد.»

اوکراین که برای بازپس‌گیری مناطق ازدست داده خود ضدحمله‌ای را علیه ارتش روسیه با پشتیبانی غرب و سلاح‌های ناتو آغاز کرده، تاکنون در پیشبرد اهداف خود ناکام مانده است و حملات کی‌یف تاکنون نتوانسته است به جایی برسد.

مطبوعات جریان اصلی آمریکا ناگهان لحن خود را تغییر دادند و مجبور شدند اعتراف کنند که ضدحمله اوکراینی که به خوبی تبلیغ شده بود شکست خورده است. برخی از روزنامه‌های معتبر آمریکایی حتی تا آنجا پیش رفتند که گزارش دادند تاکتیک‌های نظامی آمریکا در میدان نبرد اوکراین تقریباً بی‌فایده بوده است.

تنش روسیه و غرب به دلیل جنگ اوکراین با تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه مسکو همراه شده است. مسکو، اما با اقدامات متقابل ازجمله لزوم پرداخت بهای فروش سوخت خود به اروپا با «روبل» پول ملی روسیه، این تحریم‌ها را بی‌اثر کرده است.

ائتلاف ناتو و کشور‌های غربی ازجمله آمریکا که خود با استقرار نیرو‌های نظامی در مرز‌های روسیه این کشور را به آغاز درگیری‌ها با اوکراین تحریک کردند، حالا با دادن تجهیزات نظامی و حمایت مالی از کی‌یف به دنبال ادامه تنش‌ها و فروش تسلیحات جنگی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار