حمله ناوهای جنگی روسیه به مواضع داعش در سوریه

ناو‌های جنگی روسیه مواضع گروه تروریستی داعش را در عمق صحرای سوریه هدف قرار دادند.

یک منبع میدانی به «اسپوتنیک» اعلام کرد که شب گذشته، شنبه، ناو‌های جنگی روسیه که در سواحل سوریه لنگر انداخته بودند، گروهی از موشک‌های دقیق را به سمت پایگاه‌های گروه تروریستی داعش در صحرای سوریه شلیک کردند.

این منبع افزود: «محل‌های این سازمان تروریستی که هدف قرار گرفتند، بین صحرا‌های حمص و حماه واقع شده‌اند».

اوخاطرنشان کرد: «بر اساس اطلاعات دقیقی که با عملیات‌های شناسایی گسترده توسط نیروی هوایی روسیه به دست آمده است، یکی از مقر‌های گروه تروریستی داعش بین صحرا‌های حماه و حمص بعد از نیمه شب شنبه منهدم شد.»

این منبع تایید کرد که هدف قرار دادن این مناطق با موشک از طریق سکوی یکی از ناو‌های جنگی روسیه واقع در سواحل سوریه انجام شد.

جمعه گذشته یک منبع امنیتی  به "اسپوتنیک" گزارش داده بود که در کمین اتوبوس در حومه شرقی دیرالزور در شرق سوریه ۲۰ سرباز کشته و ۱۰ سرباز دیگر زخمی شدند.

این منبع توضیح داد که «نظامیان وابسته به داعش یک اتوبوس نظامی را شبانه در جاده ایستگاه دوم T۲ در صحرای المیادین در حومه شرقی دیرالزور هدف قرار دادند. »

شایان ذکر است که درگیری‌های شدید داخلی با سلاح‌های سنگین و سبک در ۲۵ ژوئیه بین گروه‌های مسلح وفادار به ارتش آمریکا در مجاورت پایگاه‌های غیرقانونی آمریکا در میادین نفت و گاز در حومه دیرالزور در شرق سوریه رخ داد.

در همین منابع روس تاکید کرده‌اند که آمریکا حمایت تازه‌ای از عناصر داعش در بخش‌هایی از خاک سوریه به عمل آورده و دلیل فعال شدن عناصر داعش بعد از چهار ماه، حمایت آمریکاست. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار