افزایش تولید محصولات اساسی کشاورزی با مصرف کود‌های یارانه‌ای

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد از نقش بسزای مصرف کود‌های یارانه‌ای در افزایش تولید محصولات اساسی کشاورزی استان خبر داد.

زارعیان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد ضمن اشاره به اینکه مصرف کود‌های یارانه‌ای در سال جاری نقش چشمگیری در افزایش تولید داشته است گفت: محصولات اساسی همچون گندم، جو، چغندرقند، کلزا و ... با کیفیت بالاتر و مقدار بیشتر، کشت و برداشت شد.

او افزود: در سال جاری با تأمین بیش از ۳۲ هزار تن انواع کود‌های یارانه‌ای گام بلندی برای تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی برداشته شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: در سال جاری بیش از ۷ هزار تن کود‌های فسفاته، پتاسه و ازته توسط کشاورزان مصرف شده است.

زارعیان به افزایش قابل توجه محصول گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به کمبود منابع آبی در بسیاری از مناطق استان، خوشبختانه با تغذیه مناسب گندم، شاهد افزایش چشمگیر در تولید این محصول استراتژیک نسبت به سال زراعی قبل هستیم، به طوریکه خرید تضمینی گندم استان از ۱۵۰۰ تن به ۸هزار تن افزایش داشته است.

او در پایان بیان کرد: یکی از مهمترین روش‌های رسیدن به خودکفایی در محصولات اساسی تغذیه مناسب گیاهی است که امیدواریم در سال ۱۴۰۲ با تخصیص منابع مالی مناسب بتوانیم نیاز استان به کود‌های کشاورزی را تأمین کرده و در آینده نزدیک با افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی شاهد خودکفایی در تامین کلیه نیاز‌های اساسی باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
کود را بعضی مسئولان بی تدبیر خودشان تولید می کنند مفت مفت می خورند و می گردند و کود تولید می کنند و مردم را بیچاره کردند
آخرین اخبار