تولید حدود ۷۵ میلیون قطعه ماهی زینتی در استان اصفهان

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: حدود ۷۵ میلیون قطعه ماهی زینتی و آکواریومی در این خطه تولید شد.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: حدود ۷۵ میلیون قطعه ماهی زینتی و آکواریومی در این خطه به عنوان فعال‌ترین استان کشور در این صنعت در یک سال گذشته تولید شد.

محمدرضا عباسی افزود: تولید امسال ماهیان زینتی در استان اصفهان با تلاش و فعالیت گسترده تولیدکنندگان در مقایسه با مدت زمان مشابه گذشته، حدود پنج میلیون قطعه افزایش داشته است.

او اضافه کرد: تنوع اقلیمی و شرایط آب و هوایی استان اصفهان بستر مناسبی برای تولید آبزیان را در مناطق مختلف به وجود آورده است، به گونه ای که مناطق با اقلیم گرم و معتدل همچون کاشان و آران و بیدگل در همسایگی کویر و مرکز استان و شهرستان اصفهان و نجف آباد در تولید انواع ماهیان آکواریومی نقش ویژه ای دارند.

مدیر شیلات و آبزیان اصفهان افزود: انواع ماهیان زینتی تخمگذار مانند انواع سیکلیدهای مالاوی( سیچلاید آفریقایی)، تتراها، گلدفیش‌ها و سایر گونه‌های تخمگذار و همچنین انواع ماهیان زنده زا با تنوع سویه‌های مختلف در این منطقه تولید می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: بسیاری از ماهیان تولیدی در استان اصفهان در ردیف گونه‌های زینتی با ارزش و دارا بودن استانداردهای صادرات قرار می‌گیرند و هر ساله بخش قابل توجهی از آنها صادر می شود.

او تصریح ادامه داد: حدود ۸۰۰ واحد تولیدی ماهی تزیینی و آکواریومی دراستان اصفهان فعال هستند و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در این بخش اشتغال دارند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.