ممنوعیت اشتغال اتباع در باغات راور

رئیس دادگستری شهرستان راور گفت: استفاده از اتباع خارجی در باغات پسته این شهرستان ممنوع است.

مسلم کاربخش رئیس دادگستری شهرستان راور ۲۱ مردادماه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان راور با اولویت پیشگیری از سرقت پسته اظهار کرد: هرگونه برداشت، خرید و فروش پسته سبز بدون هماهنگی اداره جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی ممنوع است و همه متهمان که به اتهام سرقت پسته دستگیر شوند تا پایان فصل برداشت محصول بازداشت خواهند بود.

وی افزود: باغداران پسته برای کاهش آمار سرقت در فصل برداشت از افراد بومی، فاقد پیشینه کیفری، امین، قابل اعتماد و خوش سابقه برای نگهبانی از باغات خود استفاده نموده و از بکارگیری اتباع خارجی در این زمینه خودداری کنند که این امر نقش بسزایی در کاهش آمار سرقت دارد.

رئیس دادگستری شهرستان راور اظهار کرد: در خصوص حمایت از تولید و نظر به وظیفه‌ای که قوه قضائیه در راستای پیشگیری از وقوع بزه دارد، طرحی در سال ۱۳۹۹ در شورای پیشگیری به تصویب رسید که اجرای طرح منجر به رضایت کشاورزان شد.

رئیس دادگستری به باغداران و کشاورزان توصیه کرد تا همکاری لازم را با نیروهای نظامی و انتظامی داشته باشند و هرگونه مورد مشکوکی که مشاهده کردند به عوامل انتظامی اطلاع دهند.

این مقام قضایی اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم از وقوع سرقت پسته به خصوص سرقت از باغات جلوگیری کنیم و شاهد رضایت‌مندی مردم باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور اعلام کرد: سطح زیر کشت باغات شهرستان ۸۰۰۰ هکتار است، برداشت عموماً از ۱۵ شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل آبان ماه ادامه پیدا می‌کند، این طرح برای سومین سال پیاپی در این شهرستان اجرا می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Singapore
مرتضی
۱۵:۲۵ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
بخدا دیگه در کشور امنیت نداریم
Singapore
مرتضی
۱۵:۲۵ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
یعنی چه رویی برخی ها دارند چند وقت قبل ده نفر ایرانی بیگناه توسط یک تبعه افغان در حالی که در مزارع خود مشغول کار بودند در همین مناطق راور ورفسنجان .سرشان بریده شد ان هم در کشور خودشان . چگونه هنوز اینها در این استانها رفت وامد دارند چرا دیگر اتباع به کشورشان فرستاده نمی شوند.
Singapore
مرتضی
۱۵:۲۵ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
باید برگردن به کشور خودشان
آخرین اخبار