کاهش ۵۰ درصدی غریق در دریای خزر

تعداد جان باختگان در آب‌های ساحلی مازندران از آغاز اجرای طرح دریا تاکنون ۵۰ درصد کاهش داشته است.

فخاری مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه ۶۵ روز از آغاز اجرای طرح دریا سپری شده است، گفت: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد تعداد غریق در آب‌های ساحلی مازندران در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد کاهش داشته که بی سابقه بوده است.

او با قدردانی از نیرو‌های دریابانی، اورژانس، ناجیان غریق و داوطلبان جمعیت هلال احمر افزود: جمعیت هلال احمر با استفاده از تمام ظرفیت‌های انسانی و لجستیکی خود در سواحل مازندران حضور دارد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران ادامه داد: ۳۰ دستگاه آمبولانس در سواحل مازندران مستقر هستند که تعدادی از این آمبولانس‌ها را با رایزنی‌هایی که انجام شد از سایر استان‌ها برای اجرای طرح دریا به مازندران منتقل کردیم.

او گفت: ۶۵ دستگاه موتور سیلکت نیز در سواحل استان مشغول گشت زنی مداوم و هشدار به شناگران و در صورت نیاز ارائه خدمات به آنان هستند.

فخاری با بیان اینکه تمامی توان عملیاتی جمعیت هلال احمر مازندران بر محور کاهش غریق در دریا متمرکز شده است، افزود: جمعیت هلال احمر استان امسال در طرح ابتکاری با کمک نیرو‌های داوطلب این جمعیت پویش غرق نشویم را با رویکرد پیشگیری و ارائه خدمات بشردوستانه، فرهنگی و اجتماعی راه اندازی کرده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران ادامه داد: ۱۶۰۰ نجاتگر و ناجی غریق با بکارگیری انواع تجهیزات پیشرفته اعم از آمبولانس، موتورسیکلت، قایق نجات، جت اسکی، خودرو‌های نجات و خودروی پشتیبانی در ساحل مازندران حضوری فعال دارند. 

او با بیان اینکه دریا هیچ وقت برای هیچ کس امن نیست، گفت: بررسی علت غرق شدن افراد نشان می‌دهد بیشتر آنان به دلیل سهل انگاری، شنا در ساعات و مناطق ممنوعه، غفلت والدین در دریا غرق شدند.

فخاری افزود: ۴۵ روز تا پایان طرح دریا باقی مانده است و افرادی که برای شنا به دریا می‌روند علاوه بر رعایت نکات احتیاطی مانند شنا نکردن در سواحل دنج و سنگچین، شرایط جوی را در نظر بگیرند و به هشدار ناجیان غریق نیز توجه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار