در شهر مکه

موزه بین‌المللی قرآن کریم راه‌اندازی شد

اتحادیه جهانی مسلمانان موزه بین‌المللی قرآن کریم را راه‌اندازی کرد، که اهداف راه‌اندازی آن نشست‌های بین‌المللی و عرضه نسخه‌های نفیس قرآن است.

محمد بن عبدالکریم العیسی، دبیرکل اتحادیه جهانی مسلمانان از راه‌اندازی موزه بین‌المللی قرآن کریم در مکه خبر داد.

وی گفت که این ابتکار با هدف انتشار پیام قرآن و سنت راه‌اندازی شده است و این موزه اعجاز‌های قرآن کریم را با پشتوانه حقایق علمی برجسته خواهد کرد.

به گفته وی پروژه موزه توسط شورای بین‌المللی علمای این اتحادیه راه‌اندازی شده که یک هیئت مشورتی متشکل از چند تن از علمای ارشد از سراسر جهان اسلام است.

کارکنان موزه وظیفه سازماندهی کنفرانس‌ها، محافل و سخنرانی‌ها را در سراسر جهان خواهند داشت.

محمد العیسی گفت: بررسی ایده این پروژه پیشگام که با توجه به محتوا و اهداف آن اولین در نوع خود است و توسط بخش خدمت به کتاب خدا و سنت این اتحادیه انجام شده است.

آل عیسی بیان کرد که بازدیدکنندگان از ساختمان این اتحادیه می‌توانند موزه را مشاهده کنند. شعب بین‌المللی موزه به معرفی ارزش‌های قرآنی و احکام حکیمانه مندرج در آیات می‌پردازد.

العیسی افزود این موزه علاوه بر برگزاری همایش‌ها، مجامع، سخنرانی‌ها و انجام تحقیقات مربوط به قرآن کریم و علوم آن، گزارشی تاریخی از نسخ خطی قرآن کریم نیز ارائه می‌کند.

وی افزود: مجموع پایان نامه‌های دانشگاهی در رشته علوم قرآن کریم که تا تاریخ این افتتاحیه تحت نظارت اتحادیه جهانی مسلمانان انجام شده، حدود ۱۵ هزار پایان نامه علمی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار