توزیع کنندگان بودجه باید مسیر مناسبی برای توسعه مهارت آموزی کشور ترسیم کنند

معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به ضرورت گسترش آموزش های مهارتی اعلام کرد: نهاد های توزیع کننده بودجه باید مسیر مناسبی برای توسعه مهارت آموزی کشور ترسیم کنند.

در مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات ملی مهارت کارگران کشور که به میزبانی مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های کشور مستقر در کرج برگزار شد از ۲۹ نفر از برترین‌های این دوره از مسابقات تجلیل و قدردانی شد. 

مهرداد عظیمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: ما در امر آموزش مهارت‌ها نیازمند سازوکار‌های مناسب است و باید متناسب با رشد سریع و شتابان فناوری حرکت کنیم.
 
او افزود: برگزاری مسابقات مهارت کارگران برای دومین سال متوالی برگزار شد که با استقبال خوبی روبرو بود و نسبت به سال گذشته افزایش صد در صدی داشت. 
 
عظیمی با بیان این که برای توسعه و پیشرفت مهارت آموزی باید به کمک جوانان نخبه و ماهر بتوانیم به فناوری‌های روز دنیا دست یابیم و اموزش‌ها رامطابق با استاندارد روز دنیا پیش ببریم گفت: برگزاری این مسابقات ما را به دستیابی این مهم نزدیک تر خواهد کرد.
 
عظیمی با بیان این که تاکنون سهم مهارت آموزی از بودجه آموزشی کشور مناسب نبوده است، گفت: باید نگاهمان به آموزش‌ها مهارت‌ها تغییر کند و تمام دستگاه‌های اجرایی باید به کمک سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای بیایند.
 
وی در ادامه گفت: شناسایی نخبگان مهارت، ایجاد شوق در میان جامعه کارگری، هم فکری و هم اندیشی بین بنگاه‌های اقتصادی و جامعه مهارتی از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.
 
علی حسین شهریور معاون پزوهش، برنامه ریزی و سنجش سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: در این دوره از مسابقات ملی مهارت کارگران کشور، ۱۸۶ نفر در ۹ رشته از ۲۲ استان کشور با هم به رقابت پرداختند که ۲۹ نفر آنان برگزیده شدند.
او می گوید: نفرات برتر این رقابت‌ها افزون بر دریافت‌های مدال طلا، نقره و برنز، جوایز نقدی نیز به آنان تعلق گرفت.
 
شهریور گفت: افراد برتر به عنوان استاد مدعو، طراح سوال مسابقات مهارتی و همکار در عرصه آموزش مهارتی به کار گرفته می‌شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۲
فقط بودجه برای خرید کارگاهها مد نظر نباشد بلکه به فکر احکام ضعیف پرسنل هم باشند