پلمب تجهیزات بازی در ۲ شهرستان استان گلستان

مدیرکل استاندارد گلستان از پلمب ۷ تجهیز بازی در شهرستان‌های گنبد کاووس و آزادشهر خبر داد.

سید مهدی حسینی گفت: کارشناسان و بازرسان استاندارد حین بازرسی از تجهیزات بازی مستقر در مینی پارک‌های سرپوشیده و روباز و شهربازی‌های شرق استان، ۷ تجهیز بازی بدون تاییدیه استاندارد در شهرستان‌های گنبد و آزادشهر را پلمب کردند.

حسینی گفت: بر اساس ماده ۱۵ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد مبنی بر اینکه هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالا یا خدمتی اجباری اعلام شود٬پس از انقضای مهلت مقرر تولید، توزیع و فروش این گونه کالا و خدمت با کیفیت پایین‌تر از استاندارد مربوط و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

او افزود:تجهیزات مستقر در زمین‌های بازی و شهربازی‌ها نیز مشمول استاندارد اجباری هستند و بنابراین تمامی شهر‌های بازی ملزم به اخذ تاییدیه استاندارد برای فعالیت تجهیزات خود هستند.

به گفته وی تجهیزات غیر استاندارد شناسایی شده در شهرستان گنبد کاووس و آزادشهر، تا اطلاع ثانوی و اخذ مجوز توسط کارشناسان استاندارد پلمب شد و بدیهی است فک پلمب و بهره برداری از این تجهیزات تا قبل از اخذ تاییدیه استاندارد غیر قانونی است.

دبیر شورای استاندارد استان یادآور شد: شهروندان می‌توانند کالا‌ها و خدمات غیر استاندارد مشاهده شده در بازار را از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۱۷ یا سامانه رسیدگی به شکایات ۱۵۱۷ به اداره کل استاندارد گلستان گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.