شیراز، میزبان همایش ملی تبیین و ترویج استاندارد ملی

همایش کشوری تبیین و ترویج ۲ استاندارد ملی با عنوان سیستم مدیریت ضد رشوه و سیستم مدیریت سوت زنی به میزبانی شیراز برگزار شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان فارس گفت: در این همایش همه مدیران دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های استان فارس به صورت حضوری و مدیران دستگاه‌های اجرایی دیگر استان‌های کشور به صورت برخط با مباحث حقوقی، جرم شناسی، دادگستری و استاندارد پیشگیری و افشای فساد در دستگاه‌های اجرایی آشنا شدند.

افکاری افزود: از آنجا که سلامت و شفافیت عملکرد نظام اداری هرجامعه عامل پیشرفت و ارتقا آن جامعه محسوب میشود، برگزاری این همایش اموزشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل استاندارد فارس هم گفت: در این همایش ۳ استاندارد بین المللی در زمینه کنترل و نظارت بر عملکرد سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی معرفی شد.

رزمجو افزود: استاندارد ۳۷۰۰۰ بحث حکمرانی مطلوب، ۳۷۰۰۱ سیستم مدیریت ضد رشوه و ۳۷۰۰۲سیستم مدیریت سوت زنی توسط سازمان بین المللی استاندارد تدوین شده است و کشور ما نیز که عضو این سازمان جهانی است این استاندارد‌ها را بر اساس نیاز و شرایط کشور بازنگری و اجرا کرده است.

استاندار فارس هم در این همایش گفت: الکترونیکی کردن فرآیند ارائه خدمت دستگاه‌های اجرایی و کاهش نقش مستقیم افراد، نفش به سزایی در پیشگیری از فساد مالی و رشوه گیری در سازمان‌ها دارد.

محمدهادی ایمانیه افزود: گلوگاه‌های فساد و رشوه گیری هر سازمان باید با دقت شناسایی و مسدود شود، به ویژه در آن بخش‌هایی از دستگاه‌ها و ادارات که زمینه ارتکاب تخلف وجود دارد، نظارت‌ها و کنترل‌ها دقیق‌تر و سختگیرانه‌تر باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار