آغاز گام یازدهم جهش عمرانی در شیراز

شهردار شیراز گفت: در گام یازدهم از طرح جهش عمرانی این کلانشهر، با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از تقاضا‌ها و مطالبات مطرح شده از سوی شهروندان، بهسازی و نوسازی معابر بود، با صلاحدید شورا، مبحث آسفالت در دستور کار قرار گرفت.

محمدحسن اسدی در آئین آغاز عملیات اجرایی نهضت آسفالت که با حضور مسئولان مدیریت شهری انجام شد، گفت: این گام بر اساس نیاز سنجی‌های اساسی شهر و بنا به درخواست شهروندان اجرا می‌شود و برای اجرای آن، کارشناسان و متخصصان شهردرای، اطلاعات مربوط به معابر خاکی، با عرض کم، نیازمند ترمیم و تراش را استخراج کرده‌اند.

اسدی با اشاره به اینکه، در نهضت آسفالت، بالغ بر ۶ میلیون مترمربع از معابر شیراز آسفالت خواهد شد، اعتبار پیش‌بینی شده برای این پروژه را ۱۲ هزار میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: مدت زمان اجرای این پروژه ۲ سال تعیین شده است.

او با یادآوری اینکه اجرای این طرح نیازمند ۷۰۰ هزار تن آسفالت است، گفت: قیمت قیر و به تبع آن آسفالت طی ۲ سال گذشته بالغ بر هزاردرصد افزایش داشته است؛ بنابراین در این طرح برای توجه به مهندسی ارزش، معابری آسفالت می‌شود که حداقل ۷۰ درصد از منازل یا اماکن تجاری آن احداث شده یا حداقل پروانه ساخت برایشان صادر و حفاری برای اقدامات زیرساختی توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شده باشد.

شهردار شیراز گفت: خوشبختانه امروز متخصصین بسیار خوبی در حوزه آسفالت در مجموعه شهرداری و سازمان عمران مشغول به فعالیت هستند.

اسدی با اشاره به ظرفیت اجرایی شهرداری شیراز، گفت: در حال حاضر مجموعه مدیریت شهری دارای ۲ کارخانه شن و ماسه و ۲ کارخانه تولید آسفالت است، اما مهم‌ترین مشکل پیش رو، بحث قیر است که باید بهای آن به صورت نقدی پرداخت شود.

او همچنین یادآور شد: در ماه آینده، همزمان با هفته دولت، پروژه‌هایی به ارزش حداقل ۲ هزار میلیارد تومان را به بهره برداری خواهیم رساند و تا پایان سال نیز این میزان به حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار