امیرعبداللهیان:

آقای رئیسی به آفریقای جنوبی سفر می‌کند

وزیر امورخارجه با اشاره به برنامه‌های خود در سفر به آفریقای جنوبی گفت: در این سفر، دیدار با وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی را در دستور کار داریم.

 حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه بعدازظهر امروز پیش از ترک تهران به مقصد پرتوریا در جمع خبرنگاران گفت: بعد از سه سالی که از کرونا می‌گذرد برای اولین بار با یک وقفه سه ساله نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و آفریقای جنوبی در پرتوریا برگزار می‌شود.این نشست فرصتی است که با رئیس جمهور آفریقای جنوبی و همتای خودم آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و برخی موضوعات بین‌المللی را مورد بحث قرار دهیم.

وی افزود: از روز دوشنبه تیمی از معاونان وزارت خارجه و بخش خصوصی به این کشور سفر کرده‌اند و با مدیریت مدیران کل سیاسی دو وزارتخانه موضوعات مربوط به همکاری دو کشور برای آماده کردن اسناد و سفر رئیس جمهور ایران به آفریقای جنوبی را در دستورکار دارند.

وزیر خارجه بیان کرد: آقای رئیسی دوم شهریور از سوی همتای خود برای شرکت در نشست دوستان بریکس به این کشور دعوت شده است و تاریخی در پاییز مورد توافق قرار گرفته برای بخش دوجانبه سفر ایشان که در سفر دوجانبه نیز برنامه‌های مفصلی تدارک دیده شده است.

وی گفت: در جریان سفر کنونی هماهنگی‌ها برای دو سفر رئیس جمهور به آفریقای جنوبی نیز در دستورکار ماست.
وزیر خارجه افزود: آفریقای جنوبی کشور مهم در قاره آفریقاست و روابط دیرینه‌ای با این کشور داشته‌ایم و احیای کامل روابط نیز از دیگر برنامه‌های در دستورکار این سفر است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
سفر کردن هنر نیست آنهم با خرج بیت المال! مهم این است که با مردم و مملکت چه رفتاری می کنید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
اقای رئیسی یه کم بشین تو دفترشون شایدمتوجه اوضاع کشور بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
دفعه پیش که رفتی قاره آفریقا خوب سری هم به خود کشور آفریقا میزدی که قرار بر ایجاد هزینه برای مردم نداشته باشی. این چه وضعیت بی برنامگی هست که داری
آخرین اخبار