فرمانده آمریکایی: نمی‌گذارم ذخایر مهمات به سطح ریسک برسد

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ادعا می‌کند نخواهد گذاشت ذخایر مهمات این کشور به دلیل کمک به اوکراین به سطح خطرناکی برسد.

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که این کشور خود را در معرض خطر کاهش ذخایر مهمات به سطحی قرار نمی‌دهد که ممکن است منافع ملی واشنگتن را با وجود تحویل تسلیحات به اوکراین تهدید کند.

میلی به روزنامه واشنگتن تایمز گفت: بنابراین ما نیاز‌ها و قابلیت‌های امنیت ملی خود را برای شرکت در عملیات‌های جنگی با انبار‌های مهمات به خطر نمی‌اندازیم. ما خود را در آن سطح خطر قرار نمی‌دهیم.

این مقام آمریکایی همچنین گفت که پنتاگون در حال همکاری نزدیک با صنایع دفاعی آمریکا است تا در سریع‌ترین زمان ممکن مواد را تکمیل کند و افزود که کمک نظامی به اوکراین امنیت ملی کشورش را به خطر نمی‌اندازد.

مایلی خاطرنشان کرد که برای نتیجه‌گیری درباره ضدحمله کی‌یف «خیلی زود» است، زیرا ابهام زیادی در مورد وضعیت پیشروی اوکراین وجود دارد که به نظر می‌رسد کندتر از آنچه کارشناسان نظامی غربی انتظار داشتند، انجام می‌شود.

آمریکا از فوریه ۲۰۲۲ بیش از ۷۵ میلیارد دلار در انواع مختلف کمک به اوکراین متعهد شده است. کشور‌های غربی از آغاز درگیری میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، اوکراین را مسلح کرده اند. این پشتیبانی از مهمات توپخانه سبک به سلاح‌های سنگین تر، از جمله تانک تبدیل شده است. در ماه‌های اخیر، اوکراین به غرب فشار آورده است تا به آن جت‌های جنگنده بدهد. اما کرملین بار‌ها نسبت به ارسال تسلیحات بیشتر به کی‌یف هشدار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۱۰ ۱۹ مرداد ۱۴۰۲
باید تن تن تولید کنید
Iran (Islamic Republic of)
Omid
۱۴:۱۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
اره اونا که به خوبی دارن تسلیحات میفروشن ولی اگه کس دیگه‌ای بفروشه چوب میکنن تو پشتش
آخرین اخبار