گیلان میزبان بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی

استاندار گیلان گفت: برای برگزاری باشکوه بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی و معرفی ظرفیت‌های معنوی استان باید تمام توان خود را بکار بگیریم.

دکتر اسدالله عباسی امروز در نشست هماهنگی و برنامه ریزی بیستمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی که با حضور محمد تقی ربانی مدیرکل صدا وسیمای گیلان برگزارشده بود، گفت: این میزبانی بزرگ معنوی در سطح بین المللی فرصتی برای گیلان است تا زیبایی‌های معنوی، آیین‌های سنتی عزاداری اباعبدالله حسینی، پیرغلامان و مداحان برجسته استان به همه معرفی شوند.

وی با اشاره به ارادت مردم گیلان به اهل بیت علیهم السلام و پیشینه فرهنگی و مذهبی مردم این استان، افزود: هم افزایی، همراهی و همدلی همه دست اندرکاران در برگزاری هرچه بهتر این همایش بین المللی کمک می‌کند.

استاندار گیلان گفت: برگزاری برنامه‌های قدردانی از پیرغلامان و خادمان مکتب اهل بیت علیهم السلام را از کارکرد‌های فرهنگی اثر بخشی عنوان و تصریح کرد: اجرای این برنامه‌ها در ۲ دهه گذشته از سوی رسانه ملی و متولیان فرهنگی کشور اقدامی اثرگذاراست.

دبیر اجرایی بیستمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان اهل بیت (ع) هم در این نشست با قدرانی از اهتمام استاندار گیلان در برپایی این اجلاس، به اهداف و نحوه برپایی آن اشاره کرد و گفت: در میزبانی اجلاس نوزدهم، پارسال در کرمانشاه، میزبانی بیستمین اجلاس به صدا و سیمای مرکز گیلان واگذار شد.

عرفان خداپرست افزود: تلاش می‌شود با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی گیلان، همایشی اثرگذار در حوزه مکتب اهل بیت علیهم السلام در این استان برگزار شود.

وی گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده، افتتاحیه این اجلاس یازدهم مهرماه، همزمان با ولادت با سعات پیامبر مکرم اسلام (ص) در گیلان برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.