بازدید از مراحل تولید سریال «مادر سوجان» در سیاهکل

معاون امور استان‌های رسانه ملی و مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان از مراحل تولید سریال «مادر سوجان» در سیاهکل بازدید کردند.

حسن عابدینی، معاون امور استان‌های صدا و سیما در بازدید از مراحل تولید سریال «مادر سوجان» در سیاهکل گفت: هویت محوری و عدالت گستری ۲ راهبرد اصلی برای دوران تحول صدا و سیما به ویژه حوزه استان‌ها محسوب می‌شود و با کمک گروه‌های نمایشی و پخش سریال تلاش می‌کنیم آداب و رسوم استان‌ها را نشان دهیم.

او با بیان اینکه این موضوع در گیلان با ساخت و پخش سریال «مادر سوجان» انجام می‌شود، افزود: ۶۳ قسمت این سریال تا پایان امسال به روی آنتن خواهد رفت که ویژگی آن استفاده از بازیگران مطرح ملی و استانی است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی تصریح کرد: نگاه ما فقط به تهران نیست و معتقدیم تهران هم یکی از ۳۰ استان کشور است که در کنار بقیه استان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد. 

به گفته عابدینی، در بسیاری از استان‌ها و شهر‌ها از جمله کردستان، کرمانشاه و گیلان تهیه فیلمنامه، مراحل پیش تولید و تولید سریال‌ها آغاز شده است و بسیاری از آن‌ها به زودی روی آنتن خواهند رفت.

بازدید از مراحل تولید سریال «مادر سوجان» در سیاهکل

تولید سریال «مادر سوجان» بیش از یک سال است که در شهر سیاهکل آغاز شده و قرار است در ۳ فصل تولید شود که در فصل اول، وقایع تاریخی سال‌های ۱۳۱۰ تا ۱۳۵۷ در گیلان در یک مجموعه ۶۳ قسمتی روایت می‌شود و مهم‌ترین موضوع آن نقش و اهمیت زن در خانواده و جامعه است. 

بازدید از مراحل تولید سریال «مادر سوجان» در سیاهکل

داستان این سریال قصه زندگی «سوجان» دختری گیلانی، از دوره نوجوانی تا دوران مادری و مادربزرگی اوست و در همین دوران بخش‌های مهمی از تاریخ معاصر ایران و گیلان روایت می‌شود.

سریال «مادر سوجان» به وضعیت تاریخی، سیاسی و اجتماعی آن دوران اشاره می‌کند و آداب و رسوم اصیل گیلانی با حضور بازیگران مطرح ملی و استانی به تصویر کشیده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.