جشنواره رازی تبلور سیاست‌های پژوهشی در حوزه سلامت

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی شده است تا در دوم بهمن بیست و نهمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی برگزار شود.

یونس پناهی گفت: هدف این است که جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی تبلور سیاست‌های پژوهشی در حوزه سلامت کشور باشد؛ بنابراین با نظر اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری تحقیقات اثرگذار محور این دوره از جشنواره خواهد بود. 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دستیابی به مرجعیت علمی و قرار گرفتن در میان سرآمدان علمی دنیا و پاسخ به نیاز‌های فعلی و آینده کشور در حوزه سلامت را از اهداف معاونت برشمرد و عنوان کرد: این اهداف چهار محور اصلی دارد. نیروی انسانی نخبه و توانمند اولین رکن است که دانشگاه‌های علوم پزشکی در زمینه پرورش و تربیت نیروانسانی متخصص فعالیت می‌کنند. رکن بعدی اقتصاد دانش بنیان است که موتور محرک تولیدات علمی در کشور به شمار می‌رود. 

وی ادامه داد: دیپلماسی علمی رکن سوم این هدف‌گذاری است که بر لزوم تعامل دوجانبه با عرصه بین الملل تاکید دارد و رکن آخر اثرگذاری و ترجمان دانش است که هر دانشی که در کشور تولید می‌شود باید اثرات آن را مردم جامعه نیز احساس کنند و از دستاورد‌های آن در سطح جامعه بهره برداری شود.

 پناهی تاکید کرد: جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی، تبلور سیاست‌های پژوهشی در کشور است و در همین راستا جهت نهادینه سازی سیاست‌های اتخاذ شده، فرآیند‌های اجرایی آن‌ها در جشنواره مورد تشویق و توجه قرار خواهد گرفت تا با یک روند تدریجی دانشگاه‌های علوم پزشکی و محققان کشور با سیاست‌ها همراه شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.