بیمه‌های پایه از تأمین کنندگان تجهیزات پزشکی حمایت می کنند

مشکلات تامین کنندگان تجهیزات پزشکی در زنجیره تامین و عرضه بررسی شد.

سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بیمه گر پایه با جمعیت تحت پوشش نزدیک به ۴۵ میلیون نفر، به منظور یکسان سازی تعهدات و پرداخت هزینه لوازم و تجهیزات پزشکی و ایجاد تعامل و همکاری بیشتر بین سازمان‌های بیمه گر پایه و سازمان غذا و دارو، اقدام به برگزاری نشستی با حضور معاونین، مدیران درمان و کارشناسان سازمان‌های بیمه گر پایه، دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور و اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در محل سازمان بیمه سلامت کرد.

در این نشست، مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، ضمن تاکید بر اهمیت و نقش تجهیزات پزشکی در حوزه سلامت جامعه، به چالش‌ها و مشکلات موجود در این حوزه اشاره کرد.

همچنین در این نشست مدیران در خصوص چالش‌های حوزه تجهیزات پزشکی بحث و تبادل نظر کردند و جهت حمایت از بیمه شدگان، عدالت در دسترسی به خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیماران، نظارت مستمر بر ارائه دهندگان خدمت، تعهدات و پرداخت سازمان‌های بیمه گر در حوزه تجهیزات پزشکی بحث‌ها و گفت گو‌هایی به عمل آمد.

از سوی دیگر تاکید شد مشکلات تأمین کنندگان کالا احصاء و در زنجیره تأمین و عرضه مرتفع شد، با توجه به تغییرات سیاست‌های ارزی در حوزه تجهیزات پزشکی سازمان‌های بیمه گر با کمک سازمان برنامه و بودجه اقدام به تأمین منابع مالی کنند. 

جهت ارائه خدمات بهینه به بیمه شدگان و افزایش پوشش بیمه‌ای تجهیزات پزشکی پیشنهاد شد، ۵۸ قلم از تجهیزات پزشکی جدید پس از بررسی در دبیرخانه شورای عالی بیمه و در فرآیند قانونی تحت پوشش سازمان‌های بیمه پایه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بیمار سی اف
۰۱:۵۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۲
ولله ک همش دروغ و نشر اکاذیبه...شما بیا واقعیتارو با بیمارا تجربه کن تا ببینی پرداختیها کمتر ک نشده هیچ ..بخدا چند برابر هم شده از جیب بیماران بدبخت