ایجاد کارگاه آموزش خیاطی در طارم سفلی

مدیرکل کل کمیته امداد استان قزوین گفت: با هدف توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد کارگاه آموزش خیاطی برای خانواد‌های تحت حمایت در روستای اردک طارم سفلی ایجاد شد.

ناصر ظاهری مدیرکل کل کمیته امداد استان قزوین در بازدید از کارگاه آموزشی خیاطی در طارم سفلی بیان کرد: برای اینکه فقر در جامعه ریشه کن شود باید اشتغال تقویت شود و برای ایجاد یک اشتغال پایدار باید مهارت آموزی گسترش یابد.

وی ادامه داد: در این کارگاه که با همت امدادگران کمیته امداد طارم سفلی ایجاد شده است تعداد ۳۴ نفر از مددجویان کمیته امداد در حال آموزش و گذراندن دوره خیاطی هستند.

ظاهری افزود: اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیون تومان برای این دوره هزینه صرف شده است و پس از پایان دوره، هنر آموزان برای گرفتن مدرک خیاطی به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: پس از موفق شدن آزمون فنی و حرفه‌ای و کسب گواهینامه مهارت هر یک از هنر آموزان می‌توانند با دریافت وام اشتغال در زمینه خیاطی مشغول به فعالیت شده و به درآمد پایدار برسند.

مدیرکل کمیته امداد عنوان کرد: کمیته امداد در نظر دارد با بررسی کلیه خانواده‌های تحت حمایت، مددجویانی که توان اشتغال را دارند را شناسایی و با مشاوره‌های شغلی و مهارت آموزی هر یک از این عزیزان را در حرفه و شغلی که توسط کارشناسان و مشاوران این نهاد توانایی موفقیت در را دارند، توانمند نماید و پس از خودکفایی کامل از چرخه حمایت خارج نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.