حضور چهره‌های توانمند، رقابت‌های انتخاباتی پرشوری را در خوزستان رقم خواهد زد

رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: قطعا حضور چهره‌های توانمند، رقابت‌های انتخاباتی پرشوری را در استان رقم خواهد زد که برای توسعه خوزستان تاثیرگذار است.

عبدالله افرازه شهاوند گفت: قانون انتخابات پس از اصلاح در مجلس شورای اسلامی توسط رییس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است؛ بر اساس این اصلاحات انجام شده، فرآیند ۸۳ روزه انتخابات عملا به ۲۰۹ روز افزایش یافته و مرحله پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات از امروز ۱۶ مرداد همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان می‌گوید: داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح هر روز تا ۱۸ عصر به مدت یک هفته می‌توانند به پنجره واحد خدمات وزارت کشور مراجعه و فرآیند پیش ثبت نام خود را انجام دهند.

شهاوند گفت: پیش ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز به مدت یک هفته آغاز و این مهلت قابل تمدید نیست.

به گفته او در این مرحله مشخصات فردی خود را باید ثبت کنند، این مشخصات شامل مدرک تخصیلی، کارت پایان خدمت، بارگذاری گواهی رسمی قبول استعفا برای افراد مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابت، بارگذاری تصویر کارت یا گواهی پایان خدمت وظیفه عمومی و یا کارت معافیت دائمی برای آقایان با سن کمتر از ۵۰ سال و ... است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: در این مرحله دقت بررسی‌ها بالا می‌رود و این به معنای رد صلاحیت نیست، در این مرحله پالایش اولیه انجام می‌شود و به افرادی که شرایط لازم را نداشته باشند اعلام می‌شود که شرایط اولیه را برای ثبت‌نام اصلی ندارند.

به گفته شهاوند این مرحله نهاد‌ها و دستگاه‌های مرجع همچون قوه قضائیه، وزارت علوم، سازمان ثبت‌احوال بررسی‌ها را انجام می‌دهند و پس از بررسی به ثبت‌نام‌کنندگان اطلاع داده خواهد شد که مدارک آن‌ها مورد تایید است یا خیر.

رییس ستاد انتخابات خوزستان ادامه داد: مدارک افرادی که در مرحله پیش ثبت‌نام تأیید شود، می‌توانند در مرحله بعد که وزارت کشور اعلام می‌کند اقدام به ثبت‌نام کنند، شورای نگهبان در مرحله پیش ثبت‌نام وارد بحث بررسی صلاحیت‌ها نخواهد شد و تنها مدارک افراد توسط نهاد‌های مورد استعلام بررسی خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.