استاندار اردبیل:

بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال برای جبران کمبود فضای آموزشی اردبیل نیاز است

استاندار اردبیل گفت: برای جبران کمبود فضاهای آموزشی در این استان نیازمند بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هستیم.

سیدحامد عاملی روز یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: یکی از چالش‌های اساسی آموزش و پرورش در استان کمبود فضای آموزشی است که می‌توان از ظرفیت مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ اقتصادی و همچنین ظرفیت مولدسازی املاک مازاد در این زمینه استفاده کرد.

او ادامه داد: جبران کمبود فضای آموزشی با اقدامات و اعتبارات عادی قابل حل نیست و علاوه بر استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز باید برای استفاده از ظرفیت مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ اقتصادی و نیز ظرفیت مولدسازی املاک مازاد برنامه‌ریزی شود.

او افزود: با توجه به وظیفه‌ای که قانون گذار تعیین کرده در شهرک‌های جدید هم باید زمین برای فضای آموزشی اختصاص یابد که لازم در طراحی و ساخت شهرک‌های جدید به این مساله توجه ویژه شود.

استاندار اردبیل با اشاره به بازدید انجام شده از اردوگاه مقدس اردبیلی اظهار داشت: این اردوگاه ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به یک اردوگاه ملی و پذیرایی از رویدادهای تربیتی در سطح کشوری را دارد و توسعه این اردوگاه باید در اولویت برنامه‌های عمرانی آموزش و پرورش قرار بگیرد.

عاملی افزود: در بازدید از اردوگاه مقدس اردبیلی قرار شد ۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی برای تجهیز و بهسازی این اردوگاه تخصیص یابد و امیدواریم سالانه با تزریق اعتبار از محل استانی و ملی عقب‌ماندگی‌های موجود تا حدی جبران شود.

او همچنین با اشاره به اهمیت فعالیت‌های تربیتی و فرهنگی در آموزش و پرورش گفت: یکی از خلاء‌های موجود در جامعه آموزش‌های مرتبط با مهارت‌های زندگی است که آموزش و پرورش در قالب برنامه‌های تربیتی می‌تواند اقدامات مهمی در این حوزه انجام دهد.

او تصریح کرد: همچنین لازم است مربیان و معلمان با ترسیم چهره خانواده آرمانی، دانش‌آموزان را با ارزش‌های دینی و ملی از جمله اهمیت عفاف و حجاب آشنا کنند.

استاندار اردبیل در زمینه بازگشایی مدارس نیز گفت: تمام تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در مهرماه باید با دقت و حساسیت انجام شود ، در این زمینه جمع‌آوری مدارس کانکسی باید جز اولویت‌های اصلی باشد و اگر لازم باشد در جریان سفر دوم رییس‌جمهور به استان اقدامات لازم برای جذب اعتبار در این موضوع انجام خواهد شد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره کارکردهای این شورا گفت: کارگروه‌های ارتقای آموزشی، ارتقای پرورشی و تعالی مدرسه زیر مجموعه این شورا و با هدف کمک فکری و مشورتی با حضور دغدغه‌مندان این حوزه تشکیل شده و گزارش فعالیت این کارگروه‌ها با دقت بررسی می‌شود.

عاملی ارتقای جایگاه استان در کنکور و بهبود میانگین نمرات امتحان نهایی را مهم‌ترین اولویت آموزشی استان دانست و افزود: در طول سال تحصیلی باید از ظرفیت مشاوران مجرب برای برگزاری جلسات انگیزشی و مشاوره‌ای برای دانش‌آموزان کنکوری استفاده و کلاس‌های فوق‌العاده و جبرانی با نگاه عدالت آموزشی و ارتقای آموزشی برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.