نماینده رشت خبر داد؛

پایان بهسازی لندفیل سراوان رشت تا آبان امسال

نماینده مردم رشت در مجلس گفت: پیمانکار متعهد شده تا آبان ماه امسال، کار بهسازی مرکز دفن زباله سراوان را به پایان برساند.

محمدرضا احمدی سنگری، نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: مرکز دفن زباله سراوان یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرستان رشت است.

او با بیان اینکه بهسازی‌ها در حال انجام است و بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: پیمانکار متعهد شده تا پایان آبان امسال کار بهسازی مرکز دفن زباله در سراوان رشت را به اتمام برساند.

نماینده رشت با تأکید بر اینکه امکان دفن زباله در سراوان وجود ندارد، تصریح کرد: میلیارد‌ها تومان برای بهسازی سراوان هزینه شده و پس از گذشت ۴۰ سال دیگر آن نقطه ظرفیت پذیرش زباله را نخواهد داشت.

احمدی گفت: تمامی تلاش ما بر این است که مرکز دفن زباله دیگری به مانند سراوان و با آن ابعاد و مشکلات در گیلان ایجاد نشود.

او با بیان اینکه لوله‌های خروج گاز متان تعبیه شده و بهسازی‌ها در مرکز دفن زباله سراوان در حال اجرا است، افزود: در حدود ۵ هکتار از مساحت این مرکز باقیمانده که ماشین آلات در حال کار هستند. 

پایان بهسازی لندفیل سراوان رشت تا آبان امسال

به گفته نماینده مردم رشت در مجلس، حوضچه‌هایی در این مرکز در حال ساخت است که این حوضچه‌ها به جهت ذخیره شیرابه به مدت یک هفته و انتقال آن به تصفیه خانه شیرابه خواهد بود.

احمدی به اعلام برخی مسئولان مبنی بر اتمام دفن زباله در سراوان تا پایان سال ۱۴۰۱ اشاره و تصریح کرد: متأسفانه این وعده آن گونه که باید محقق نشد و ۸ ماه فرصت گرفته شد تا پایان آبان برای همیشه بحث دفن زباله در سراوان پایان داده شود.

محمدرضا احمدی سنگری

او با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم دولت صادق الوعد است، گفت: بحث ارتقای کارخانه کمپوست و کود آلی و افزایش ظرفیت آن و نیز بهسازی سراوان و ایجاد زباله سوز نیز در حال پیگیری است. 

نماینده رشت افزود: در صورت ارتقای ظرفیت کارخانه کود آلی پیش بینی می‌شود که با معرفی پهنه جدید دفن زباله، ریجکت‌های کود آلی به پهنه جدید منتقل شود.


بیشتر بخوانید


احمدی با اشاره به مشکل آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود در رشت تصریح کرد: این رودخانه‌ها جزء آلوده‌ترین رودخانه‌های جهان هستند و با پیگیری‌هایی که در زمینه ساماندهی آن‌ها انجام شده، بحث لوله‌گذاری برای انتقال به تصفیه خانه فخب و عملیات بهسازی این دو رودخانه در حال انجام است.

به گفته او، در حال حاضر ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب فخب ۲۰ درصد است که باید این ظرفیت افزایش یابد و پس از آن فاضلاب تصفیه شده در چرخه کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

رودخانه‌های زرجوب و گوهررود

نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: تمامی بیمارستان‌های رشت باید فاضلاب بیمارستانی خود را تصفیه و سپس وارد رودخانه کنند.

احمدی گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد فاضلاب‌های بیمارستانی تصفیه می‌شوند و همچنین فاضلاب شهر صنعتی و مسکن مهر نیز باید ساماندهی و تصفیه شود. 

او افزود: این پروژه در طول ۳ سال و در چند فاز باید انجام شود و اعتبار ۷ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شده است. 

پایان بهسازی لندفیل سراوان رشت تا آبان امسال

منطقه سراوان در ۱۷ کیلومتری رشت در جوار جنگل‌های هیرکانی نزدیک به ۴ دهه میزبان دپو و دفن زباله این شهر و چند شهرستان دیگر است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.