۲ صیاد متخلف در سردشت دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره، طی یک عملیات منسجم توانستند ۸ صیاد متخلف را که اقدام به صید غیرمجاز ماهی در رودخانه «زاب» این شهرستان می‌کردند، شناسایی و ۲ نفر از آنان را دستگیر کنند.

خالد بایزیدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: این صیادان متخلف به صورت غیرمجاز و با استفاده از موتور برق در نزدیکی «پل قلعه تاسیان» در رودخانه «زاب» اقدام به صید ماهی می‌کردند.

وی اضافه کرد: پس از حضور ماموران یگان حفاظت ۶ نفر از صیادان متخلف از محل متواری و ۲ نفر از آنان دستگیر و با تشکیل پروده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: از این صیادان متخلف یک دستگاه موتور برق، ادوات صید ماهی و بیش از ۴۰۰ قطعه ماهی رودخانه‌ای کشف شده است.

بایزیدی با بیان اینکه صید با هرگونه ادوات غیرمجاز از جمله جریان برق ممنوع و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد، افزود: این کار باعث از بین رفتن زیستمندان و آبزیان شده و اکوسیستم رودخانه را از بین می‌برد.

وی یادآور شد: استفاده از موتور برق و جریان الکتریسیته موجب فلج شدن ماهی‌ها می‌شود و صیادان پس از تلف شدن ماهی‌ها، آن‌ها را با تور از سطح آب جمع‌آوری می‌کنند؛ شعاع عمل این دستگاه با توجه به ولتاژ دستگاه متغیر است و علاوه بر ماهی‌ها، دیگر جانداران موجود در آب، مانند مار‌های آبی را نیز از بین می‌برد.

بایزیدی از دوستداران محیط زیست این شهرستان خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخریب و صید و شکار غیرمجاز حیوانات وحشی مراتب را به این اداره اطلاع دهند.

رودخانه زاب یکی از رودخانه‌های دائمی آذربایجان‌غربی است که از دامنه‌های زاگرس سرچشمه گرفته و پس از عبور از شهرستان پیرانشهر به سوی سردشت ادامه می‌یابد و پس از عبور از این شهرستان به طرف غرب جریان پیدا کرده و با ورود به خاک عراق سرانجام به دجله می‌ریزد.

شهرستان سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.