اعدام سارق زورگیر از بانوان دزفول

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: سارق مسلحی که دارای سوابق متعدد کیفری بود و از بانوان شهرستان دزفول با سلاح سرد اقدام به زورگیری و سرق می‌نمود به اتهام محاربه و افساد فی الارض صبح امروز اعدام شد.

علی دهقانی گفت: فردی به اتهام ارتکاب سرقت‌های متعدد از بانوان در اماکن مختلف شهرستان از جمله آرایشگاه، باشگاه و دارالقرآن با سلاح سرد از قبیل چاقو و قمه پس از کار دقیق اطلاعاتی توسط دستگاه‌های انتظامی شناسایی و دستگیر شد.

او می‌گوید: این متهم پس از طی مراحل رسیدگی باتوجه به تعداد بالای شاکیان پرونده و همچنین ایجاد رعب و وحشت و احساس ناامنی عمومی سال گذشته به اعدام محکوم شده بود.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ارتکاب محاربه و افساد فی‌الارض این متهم از طریق سرقت بر اساس مستندات و سایر شواهد و قرائن موجود در پرونده توسط دادگاه انقلاب اسلامی دزفول محرز شناخته و به اعدام محکوم شد.

به گفته او پس از سیر مراحل قانونی و با تایید رأی صادره در دیوان عالی کشور این حکم صبح امروز در زندان دزفول به اجرا درآمد.

دهقانی ادامه داد: محکوم علیه علاوه بر سرقت‌های متعدد دارای سوابق متعدد کیفری در قاچاق مواد مخدر، سرقت و نگهداری سلاح غیرمجاز نیز بوده است.

این مقام مسئول گفت: اجرای قاطع احکام قضایی به ویژه در خصوص سارقان مسلح، سوداگران مرگ، مفسدان و تبهکاران، که موجبات رعب و وحشت عمومی را در جامعه ایجاد می‌کنند بدون اغماض در دستور کار قرار دارد.

مهدی آماده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول نیز ۲۸ تیرماه امسال از اعدام یک سارق متجاوز دراین شهرستان خبر داده بود. وی گفته بود: سارق متجاوزی که حین سرقت از یکی از منازل دزفول مرتکب زنای به عنف شده بود پس از تایید حکم قضایی به دار مجازات آویخته شد.

فردی مرداد سال ۱۳۹۸ با ورود به منزل یکی از شهروندان به قصد سرقت، مرتکب زنای به عنف شده بود که شناسایی و دستگیری این متجاوز به عنف به صورت اولویت در دستور کار قرار گرفت. پس از دستگیری متهم دادگاه کیفری یک استان خوزستان با توجه به شناسایی متهم توسط شاکی، اقرار‌های صریح متهم در دادگاه و همچنین سایر شواهد و قرائن موجود در پرونده، اتهامات وی را محرز شناخت. این سارق متجاوز علاوه بر تحمل ۲ سال حبس به دلیل شروع به سرقت و در خصوص اتهام دیگر وی، به اعدام به شیوه متعارف محکوم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز
۰۷:۳۳ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
مردم از این دست کارهای قوه قضائیه حمایت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۱۶ مرداد ۱۴۰۲
انشالله قاتلین شهید نورالدین و هادی عرفانیا هم در ملأعام اعدام بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
این دست احکام بازدارنده است هر چند این اعدام‌ها اگر در ملع عام انجام می شد بسیار بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
خالد بیت غانمی زاده
۱۷:۴۴ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
باید این سارق در زندان اعدام نمیکردن باید در ملأ عام و جلوی چشم مردم اعدامش میکردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
زنا جونشون در خطره
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۶:۲۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
چه عجب دست آخر این بی شرف رو اعدام کردید
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۴:۲۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۲
پرونده به صورت اولویت !!! رسیدگی،شده و چهار سال بعد حکم صادر و اجرا شده !!!!
حتما اگر اولویت نداشت ،حکم پس از فوت مجرم در سن ۸۰ سالگی صادر میشد!