شهدای گمنام خراسان رضوی فقط در یادمان‌های در حال ساخت خاکسپاری می شوند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: شهدای گمنام در این استان مطابق ضوابط جدید فقط در مکان‌هایی خاکسپاری خواهند شد که عملیات ساخت یادمان در آن در حال ساخت باشد و مثلا ۵۰ درصد پیشرفت داشته باشد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: گلزار شهدای گمنام و یادمان این شهدا باید در مکان‌های عمومی مانند پارک ساخته شود تا مکان گلزار شهدا محل حضور آحاد مردم باشد البته باید حرمت شهدا نیز در این اماکن حفظ شود.

او افزود: اکنون گلزار شهدای گمنام به یکی از میعادگاه‌ها و نقطه آسایش و آرامش بخش برای مردم تبدیل شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: نباید گلزار شهدای گمنام شهر باخرز از محل پارک تفکیک و ورودی جداگانه‌ای برای آن در نظر گرفته شود بلکه باید فضایی در شأن این شهدای عزیز ایجاد شود تا مردم عزیز شهر هم بتوانند از آن استفاده کنند.

عباس حسن نژاد فرماندار باخرز نیز گفت: جانفشانی و ایثارگری شهدا بود که موجب تقویت نهضت اسلامی و گسترش جریان مقاومت در کشور‌های دیگر شد و این امنیت و آسایشی که ما داریم مدیون خون این شهدای عزیز است.

او افزود: یادمان شهدای گمنام شهر باخرز متأسفانه با گذشت ۱۰ سال از زمان تدفین این شهدای عزیز، ناتمام‌مانده که از سال گذشته تاکنون اقدامات خوبی در زمینه تکمیل این بنا انجام شده است و امیدواریم در هفته دولت شاهد افتتاح یادمان گلزار شهدای گمنام این شهر باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار