اختصاص ۲ هزار ۱۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل شبکه آبیاری گیوی

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از اختصاص ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل شبکه آبیاری گیوی خبر داد.

جبرئیل رمضانی با بیان اینکه برای تکمیل سامانه انتقال شبکه گیوی ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است، گفت: با تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی گیوی سه هزار و ۷۲ هکتار اراضی کشاورزی منطقه زیرپوشش آبیاری قرار خواهد گرفت.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای اردبیل از پیشرفت ۷۵ درصدی سامانه انتقال آب شبکه گیوی خبر داد و می گوید: توسعه و بهبود اراضی دیم و باغات شهرستان کوثر (گیوی)، کنترل سیلاب رودخانه گیوی، ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت اهالی و افزایش جاذبه‌های توریستی شهرستان از اهداف احداث شبکه آبیاری و زهکشی گیوی است.

رمضانی افزود: اجرای شبکه اصلی آبیاری و زهکشی سد گیوی شامل ۲ بخش سامانه انتقال آب از سد به شبکه به طول هفت و ۶ دهم کیلومتر با لوله فولادی به قطر یک هزار و ۶۰۰ میلیمتر و خطوط لوله تحت فشار و سازه‌های آبی وابسته به طول ۶۰ کیلومتر با لوله‌های فولادی، جی آرپی و پلی اتیلن در سایزهای مختلف از ۱۳۰ میلیمتر تا یک هزار و ۶۰۰ میلیمتر تسریع شده که تکمیل آن نیازمند اهتمام جدی دولت در تامین اعتبارات لازم است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به طرح‌های بخش آب استان گفت: از پارسال تاکنون بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به بخش آب این استان مصوب شده که از این میزان ۱۱ هزار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

او می گوید: اعتبارات عمرانی بخش آب استان در سال‌های اخیر افزایش یافته و بیش از ۶۵ درصد آنها هم صرف اجرای طرح‌های عمرانی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.