شناسایی یک مورد ابتلا به مالاریا در رودبار جنوب

مدیر شبکه بهداشت و درمان رودبار جنوب از شناسایی یک مورد ابتلا به مالاریا در تبعه خارجی جدیدالورود به این شهرستان خبر داد.

 احسان باقری گفت: به محض شناسایی مورد مالاریا، کارشناسان واحد مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان از نزدیک محل زندگی بیمار را مورد ارزیابی پیشگیرانه قرار دادند.

وی آموزش موارد بهداشتی را در راستای جلوگیری از همه‌گیری بیماری مورد تاکید قرار داد که برای بیمار مورد نظر انجام شده و اظهار کرد: در اولین فرصت ضمن نمونه‌گیری از اعضاء خانواده بیمار، مزیت‌ها و نحوه استفاده از پشه‌بند به آن‌ها آموزش داده شده است.

باقری همکاری دهیاران و شورا‌های شهر و روستا را در زمینه بیماریابی مورد تاکید قرار داد و افزود: با توجه به شناسایی یک مورد جدید مثبت مالاریا در شهرستان رودبار جنوب، از دهیاران، شورا‌ها و عموم مردم تقاضا داریم حضور اتباع خارجی جدیدالورود در محل زندگی خود را به منظور شناسایی و اقدامات به موقع درمانی جهت پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار (وبا، مالاریا و ...) به نزدیک‌ترین خانه بهداشت، پایگاه بهداشتی و مرکز خدمات جامع سلامت جهت بررسی، اطلاع دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبار جنوب همجواری با استان‌های مرزی را در ابتلا به مالاریا موثر دانست و گفت: با توجه به تردد اتباع در جنوب کرمان و اینکه این افراد بدون هیچ گونه آزمایشی در منطقه حضور پیدا می‌کنند خطر ابتلا به بیماری واگیر هست لذا همکاری مردم در این زمینه ضرورت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار