بلینکن: آمریکا برخی برنامه‌های کمک به دولت نیجر را به حال تعلیق درآورد

وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد کشورش برنامه‌های کمک به دولت نیجر را به حال تعلیق درآورده است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد کشورش برنامه‌های کمک به دولت نیجر را به حال تعلیق درآورده است، اما به کمک‌های بشردوستانه "ضروری" خود در آن کشور ادامه می‌دهد.

بلینکن در بیانیه‌ای گفت: دولت آمریکا برخی کمک خارجی را که به نفع دولت نیجر است، متوقف می‌کند. این اقدام موقت همه برنامه‌های کمک‌های خارجی آمریکا در نیجر را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد. کمک‌های بشردوستانه و غذایی همچنان ادامه خواهد داشت.

پیش از این مقامات پنتاگون اعلام کردند از آنجایی که هیچ خطر امنیتی نیرو‌های آمریکایی را تهدید نمی‌کند فعلاً قصد ندارند آن‌ها را از خاک نیجر تخلیه کنند.

در پی کودتای نظامی هفته گذشته در نیجر، خشونت در این کشور غرب آفریقا آغاز شده است. نظامیان بلوک غرب آفریقا، اکواس (ECOWAS) روز جمعه اعلام کردند که آماده مداخله علیه کودتاچیانی هستند که در ۲۶ ژوئیه در نیامی قدرت را به دست گرفتند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا روز جمعه پس از نشست روسای ستاد اکواس در ابوجا، نیجریه، به مطبوعات گفت: خطوط "مداخله نظامی احتمالی" علیه حکومت نظامی نیجر"تعریف شده است". نیجریه در حال حاضر ریاست اکواس را بر عهده دارد.

 عبدالفتو موسی، کمیسر امور سیاسی و امنیتی گفت: «همه عناصر مداخله احتمالی در این نشست، از جمله منابع لازم، همچنین چگونگی و زمان اعزام نیرو بررسی شده است.

کودتاچیان قبلاً قول داده بودند که به «هر گونه تجاوز» از سوی اکواس یا یکی از کشور‌های آن «پاسخ فوری» بدهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار