چین حضور خود در نشست صلح اوکراین در جده را تایید کرد

چین امروز جمعه از مشارکت خود در نشست حل و فصل بحران اوکراین در جده عربستان سعودی خبر داد.

وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که نماینده ویژه چین در امور اوراسیا، لی هوی به نمایندگی از کشورش در نشست صلح اکراین در جده شرکت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دعوت عربستان سعودی، لی هوی، فرستاده ویژه دولت چین در امور اوراسیا برای شرکت در نشست بین المللی درباره اوکراین به جده خواهد رفت.

پیش از این رسانه‌ها به نقل از دیپلمات‌ها گفته بودند که عربستان سعودی قصد دارد در ماه اوت در جده مذاکرات صلح درباره اوکراین برگزار کند و نمایندگانی از حدود ۳۰ کشور از جمله روسیه را دعوت کند.

اوکراین، اندونزی، مصر، مکزیک، شیلی و زامبیا از جمله کشور‌هایی هستند که برای آن‌ها دعوت نامه ارسال شده است. انگلیس، آفریقای جنوبی، لهستان و اتحادیه اروپا نیز شرکت در این نشست را تایید کرده‌اند.

از سوی دیگر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: کرملین نشست عربستان سعودی در خصوص اوکراین و اینکه اهداف تعیین شده چیست را پیگیری خواهد کرد.

شایان ذکر است که وزارت امور خارجه چین در فوریه گذشته سندی متشکل از ۱۲ مورد را منتشر کرد که در آن موضع پکن در مورد حل و فصل سیاسی بحران اوکراین ارائه شد. این سند خواستار توقف جنگ و آغاز مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین در اسرع وقت شد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا معتقد است که طرح پیشنهادی چین برای حل مناقشه در اوکراین تنها به نفع روسیه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
ایران رو به حساب نیاورده!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۸ ۱۴ مرداد ۱۴۰۲
چه بهتر. ایران بی طرف بمونه بهتره. کم‌گرفتاری داره ایران که اوکراینو هم بهش اضافه کنن؟
آخرین اخبار