امام جمعه مشهد:

انقلاب اسلامی، حاصل ترکیب و امتزاج شور و شعور حسینی بود

امام جمعه مشهد گفت: انقلاب اسلامی، حاصل ترکیب و امتزاج شور و شعور حسینی بود.

آیت الله سیداحمد علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مشهد در جوار بارگاه رضوی گفت: در ۱۵ خرداد سال ۴۲ مصادف با دوازدهمین روز از محرم، شور حسینی، مردم را به صحنه آورد و این روز به فرموده امام (ره)، یوم الله نام گرفت و به برکت ترکیب شور با شعور حسینی، ما به نعمت انقلاب اسلامی دست یافتیم.

او افزود: آن‌هایی که در کربلا حاضر بودند همه زندگیشان را برای خدا دادند و الان هم اگر بخواهیم مانند آن‌ها زندگی کنیم، باید خدا را بر همه مسائل زندگی ترجیح دهیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با قدردانی از مردم که با احساسات پرشور حسینی در مراسم عزاداری سیدوسالار شهیدان شرکت کرده بودند، ادامه داد: امیدواریم این شور حسینی در اربعین امسال و در سرزمین کربلا هم، به شکلی قویتر و زیباتر مشاهده شود.

آیت الله علم الهدی در ادامه به مصائب اسیران واقعه کربلا اشاره و بیان کرد: برای همه جریان‌ها در کربلا تابلو‌هایی نصب شد تا نشان دهنده کربلا باشد، ولی تابلوی اسارت اهل بیت (ع)، از همه شفاف‌تر است.

او تصریح کرد: تابلوی اسارت اهل بیت (ع)، نشان دهنده چهره مقاومت برای رسیدن به هدف است؛ اینکه تا کجا باید برای هدف، مقاومت کرد و آن ۸۴ زن و کودک بازمانده از واقعه عاشورا، با مقاومتشان روحیه فرمانده سپاه یزید را نابود کردند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: فرمانده سپاه یزید گفته بود ما سه کار را باید در زمان اسارت بازماندگان انجام می‌دادیم که شامل "تنزل دادن عظمت پیغمبر در چشم ها، تحمیل مصائب بر این‌ها برای فراموش کردن تبارشان و عاجز بودن از گرفتن انتقام و تحقیر آن‌ها برای عبرت گرفتن دیگران و اینکه مردم ببینند خاندان مخالفان حکومت، چه سرنوشتی دارند"، بود.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: با وجود همه این شکنجه ها، آب و غذا ندادن به اسرا، کتک زدن آن‌ها و ...، این اسرا آرزوی شنیدن یک التماس را به دل یزیدیان گذاشتند و روحیه آن‌ها را نابود کردند.

او افزود: این تابلوی کربلاست؛ یعنی در رسیدن به هدف و دفاع از دین، باید جدی و نه شعاری، برخورد کرد.

امام جمعه مشهد به هتک حرمت قرآن کریم اشاره کرد و ادامه داد: این روز‌ها با ارزش‌های دینی طوری برخورد می‌شود که از برخورد شمر و یزید هم بدتر است؛ قرآن بسوزانند و ما تماشاچی باشیم و در برخورد تردید کنیم؟ این تابلوی اسارت کربلا، بنای برخورد در حفظ ارزش‌های دینی است.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: درست است که حجاب یک مسئله فرهنگی بوده و باید برای آن فرهنگسازی کنیم، اما در کنار فرهنگسازی باید یک پدافند فرهنگی داشته باشیم؛ نمی‌شود که در مقابل همه جنگ‌هایی که با ارزش‌های دینی خودمان می‌شود، فقط تماشاچی باشیم و بعد بیاییم برای امام حسین (ع) گریه کنیم!

او مقابله با بی حجابی را مقابله با ناهنجاری دانست و تصریح کرد: نباید نسبت به این امر ساکت بود؛ مقابله با بی حجابی باید خواسته‌ای مردمی هم باشد و دستگاه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی هم پای کار بیایند و پدافند فرهنگی هم باید تدارک دیده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.