رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

تجهیز و تکمیل مراکز دیالیز ایلام در اولویت وزارت بهداشت قرار گیرد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بخش دیالیز در استان ایلام دارای مشکلات زیادی است و تجهیز و تکمیل این مراکز باید در اولویت وزارت بهداشت قرار گیرد.

 حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در بازدید از طرح‌های بهداشت و درمان استان ایلام اظهار کرد: مشکلات بخش بهداشت و درمان ایلام از جمله تجهیز و تکمیل دستگاه‌های دیالیز و رفع مشکلات و نیاز‌های بیماران دیالیزی در وزارت بهداشت پیگیری می‌شود.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه بیمارستان‌های استان باید مورد توجه وزارت بهداشت قرار گیرند، بیان کرد: بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی رازی ایلام در حوزه تجهیزات و امکانات درمانی و تشخیصی نیازمند حمایت است.

سارا فلاحی افزود: باید در کنار وزارت بهداشت از ظرفیت‌های کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و مجمع خیرین سلامت کشور برای رفع مشکلات این بیمارستان بهره برد.

وی اظهار کرد: در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در استان، مرکز رادیوتراپی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان در ایلام احداث می‌شود.

فلاحی با اشاره به مشکلات بیماران کلیوی در استان ایلام، بیان کرد: دستگاه‌های دیالیز یکی از مشکلات و چالش‌هایی است که در استان وجود دارد، اگرچه در این حوزه به استان کمک‌هایی شده، اما کفاف نیاز بیماران را نمی‌دهد.

وی ادامه داد: در استان ایلام متناسب با بیماران، دستگاه‌های دیالیز وجود ندارد و بیماران مجبور هستند که ساعت‌ها در صف دیالیز قرار گیرند.

وی بیان کرد: با توجه به وجود مرز مهران و تردد میلیونی زائران عتبات عالیات، توجه به امکانات درمانی و بهداشتی ایلام ضروری است.

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس امروز همچنین از مراکز آنژیوگرافی، جراحی قلب و دیالیز ایلام بازدید و در جریان مشکلات و چالش‌ها و نیازمندی‌های مراکز درمان استان قرار گرفت.

شهریاری در این بازدید‌ها در جریان مراحل احداث و تکمیل و تجهیزات و امکانات مورد نیاز مراکز آنژیوگرافی و جراحی قلب بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.