راه اندازی کارگاه آموزشی جوار صنعت در نیروگاه بندرعباس

کارگاه آموزشی جوار صنعت در نیروگاه برق بندرعباس راه اندازی شد.

 داریوش محمودی مدیر عامل نیروگاه بندرعباس در این مراسم گفت: این مرکز جوار صنعت شامل کارگاه‌های مکانیک، تراشکاری، شکل دهی به فلزات، کالیبراسیون (اندازه‌گیری و تعیین صحت وسیله اندازه‌گیری در مطابقت با مرجع تأیید شده است) و سایز خدمات فنی و مهندسی است.

 محمودی با بیان اینکه این کارگاه میتواندگام موثری برای تربیت و رشد دانش آموزان و هنرجویان داشته باشد گفت: هنر جویان در این کارگاه‌ها می‌توانند با گذراندن درس‌های تئوری مهارت‌های فنی را در محل اصلی کار فرا گیرند.

او گفت: این افراد در آینده می‌توانند به صورت مستقل اشتغالزایی داشته باشند و یا جذب صنایع بزرگ استان شوند.

محمد بذرافشان مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان نیز در این مراسم گفت: ایجاد مراکز جوار صنعت به ارتقا حوزه آموزش و مهارت کارکنان شاغل و همچنین افراد جویای آموزش و مهارت کمک می‌کند.

بذرافشان گفت: افرادی که در این کارگاه‌ها مهارت کسب کرده اند با شرکت در آزمون سنجش می‌توانند گواهی نامه مهارت دریافت کنند.

او گفت: تا پایان سال هم ۱۰ مرکز جوار صنعت در استان راه اندازی می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که با وزارت نفت به امضا رسیده در ۲ سال آینده برای ۵۰۰ نفر در ۵ حوزه نفتی، دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود که درصد بکارگیری این افراد در وزارت نفت زیاد است.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز دراین مراسم گفت: یکی از مشکلاتی که تاکنون ما در استان داشتیم دانش آموختگانی بود که بازار کار در استان نداشتن و همزمان با افزایش فارغ التحصیلان درصد بیکاری نیز در استان افزایش پیدا می‌کرد.

 دوستی گفت: با راه اندازی هنرستان‌های جوار صنعت بخش بزرگی از این مشکلات در استان حل می‌شود.

او با اشاره به راه اندازی ۲۷ هنرستان جوار صنعت در هرمزگان گفت: مهر سال گذشته ۱۲ هنرستان و مهر ماه امسال نیز ۱۵ هنرستان جوار صنعت در استان راه اندازی می‌شود.

استاندار هرمزگان گفت: گام نهایی هم اتصال فارغ التحصیلان به صنایع است که به زودی شغل هنرآموزان در برخی صنایع تضمین می‌شود.

مهدی دوستی در خصوص رشد اقتصادی استان نیز گفت: هرمزگان در سال ۱۴۰۱ با رشد ۸۸ درصدی اقتصادی مقام اول را در کشور کسب کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.