دیدار چهره به چهره رئیس جمهور با مدیران ۶ شرکت بزرگ صنعتی کشور

رئیس جمهور در راستای تحقق شعار سال و به منظور رفع موانع تولیدکنندگان، با مدیران ۶ شرکت بزرگ صنعتی کشور به صورت چهره به چهره دیدار کرد.

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه میزبان مدیران ۶ شرکت بزرگ صنعتی کشور بود و در جلسه‌ای ۳ ساعته به صورت چهره به چهره پای صحبت‌های آنان نشست و مشکلات این شرکت‌های تولیدی و صنعتی را جویا شد.

در این جلسه مدیران شرکت‌های «کاله»، «بهیار صنعت اصفهان»، «مجتمع آهن و فولاد بافق»، «خودروسازی زامیاد»، «شیشه کاوه» و «آی. تی. آی شیراز» در حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت و بهداشت و درمان، معاون اجرایی رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس دفتر رئیس جمهور، رئیس سازمان استاندارد، رئیس کل گمرک کشور و معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد به صورت جداگانه با دکتر رئیسی دیدار و به بیان مشکلات اداری و اجرایی واحد‌های تولیدی خود پرداختند.

بر اساس مباحث و موضوعات مطرح شده از سوی مدیران این ۶ شرکت بزرگ تولیدی و صنعتی، «گروه صنایع غذایی سولیکو کاله» از ۷ سال پیش نیازمند تأمین اعتبار ارزی و ریالی برای ایجاد پالایشگاه شیر است که با رفع این مشکل، ضمن ایجاد بزرگترین واحد فرآوری شیر ایران و منطقه و ارزش افزوده ۲ میلیون دلاری، زمینه برای ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی جدید دیگر در این صنعت فراهم خواهد شد.

«شرکت دانش‌بنیان بهیار صنعت سپاهان»، تولیدکننده دستگاه بومی ایکس‌ری کانتینری کالا و تجهیزات پزشکی نیز نیازمند توجه و حمایت جدی وزارت اقتصاد و وزارت بهداشت برای خرید محصولات دانش‌بنیان این شرکت با مزیت مهم صرفه‌جویی ارزی و ایجاد ظرفیت اشتغال برای حداقل هزار نفر است.

«شرکت آهن و فولاد بافق» در زمینه تأخیر در صدور مجوز خط تولید جدید به‌دلیل مسائل محیط زیستی و تأمین اعتبار برای تکمیل این مجتمع صنعتی با مشکل روبروست که در صورت رفع این مشکلات، زنجیره تکمیل تولید و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به ظرفیت اشتغال آن افزوده خواهد شد.

«شرکت خودروسازی زامیاد» نیز با مشکل اعمال ۴ عنوان استاندار جدید برای تولیدات این شرکت به دلایلی همچون زمان‌بر بودن تست خودرو‌های تولیدی در خارج از کشور، مواجه است.

همچنین «گروه صنعتی شیشه کاوه» نسبت به ممانعت مقامات محلی از انتقال پساب تولیدی شرکت کاوه سودا در مراغه به دریاچه به رغم دریافت موافقت از سازمان محیط زیست و توقف واحد فرآوری مواد اولیه شیشه‌سازی در یزد به دلیل مشکل آلایندگی گلایه داشت.

کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران (ITI) نیز که از ۱۴ سال پیش به‌دلیل سوءمدیریت با مشکل عدم نقدینگی برای تأمین مواد اولیه و در نتیجه تعطیلی و رکود کامل کارخانه مواجه شده، در انتظار سرمایه‌گذار برای احیای مجدد است که در صورت احیای آن امکان بازگشت حداقل هزار و ۳۰۰ نفر به طور مستقیم به چرخه اشتغال فراهم و ظرفیت گسترده در صنایع مخابرات از راه دور نیز احیا خواهد شد.

رئیس جمهور پس از شنیدن صحبت‌های مدیران این شرکت‌ها و توضیحات مقامات مربوطه، ناظر به مشکلات مطرح و راه‌حل‌های ارائه شده، دستورات لازم را صادر و مسئولان مربوطه را به پیگیری و رفع مشکلات آنان تا حصول نتیجه نهایی و همچنین گزارش اقدامات صورت گرفته مکلف کرد.

رئیسی همچنین در پایان این جلسه در سخنانی با بیان اینکه امروز «تولید» محوری‌ترین مسئله کشور است، بر عزم دولت برای حمایت از همه تولیدکنندگان و کارآفرینان در سراسر کشور تأکید کرد و گفت‌: این جلسات به منظور حمایت از تولید و رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان به عنوان یکی از مسائل مهم و اولویت دار دولت ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ماهواره بر قائم ۱۰۵
۲۰:۵۵ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
جناب آقای سید ابراهیم رئیسی اگر سر سوزنی برای حوزه فضایی کشور ارزش قائل بودید الان وضعیت این نبود
Iran (Islamic Republic of)
ماهواره بر قائم ۱۰۵
۱۸:۵۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
سلام جناب آقای رئیس جمهور محترم آقای رئیسی اگر با تمام توان از حوزه بی نهایت مهم فضایی حمایت کنید خیلی زودتر می توانیم به مدار ژئو برسیم و حتی می توانیم به ماه دسترسی پیدا کنیم ما می توانیم و این را اثبات کردیم و توانستیم آقای رئیسی این حرف را پشت گوش نندازید خواهشا با تمام توان از حوزه بی نهایت مهم فضایی حمایت کنید لطفا حمایت کنید حمایت کنید حمایت کنید حمایت کنید ممنون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
البته بجای رئیس جمهور بهتره بگیم منتخب مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
اولویت برق اول با خونه ها و بعدم با تولیده نه ادارات و بازار
Iran (Islamic Republic of)
alireza hadian
۰۹:۰۸ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
خدا قوت به همه
برای اولین باره که میبینم یک کار قشنگ وگروهی توسط مسئولین نظام ودست اندرکاران تولید ، جهت رفع موانع موجود در کشور شکل گرفته به همه این عزیزان بالاخص جناب آقای دکتر علی آبادی که جدیدا سکان وزارت صمت رو عهده دار شدن تبریک وخداقوت میگم وآرزوی موفقیت وسربلندی رو برای تمامی خادمین این مرزو بوم از خداوند متعال خواهانم انشالله که این قبیل جلسات ادامه داشته باشه ونتیجه بخش ، تا دل تمام مردم ایران که این روزها در شرایط بد اقتصادی هستند هرچه زودتر شاد بشه . همت کنید عزیزان . یا علی مدد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۰۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
میره میگه سلام برق شما مگه قطع میشه
عجب من نمیدونستم!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
واقعا دمتون گرم. خودروسازی خیلی مظلومه. زامیاد کمرش شکسته. از بس که بار مردم رو به دوش کشیده. بیاین پول کثیف نفت رو که خیلی هم بوی بدی میده، بدین به این خودروسازها بلکه زن و بچه هاشون تو کانادا بتونن برن لب ساحل دریاچه های آب شیرین ماهیگیری، ماهی بگیرن، بشینن بخورن شکمشونو سیر کنن. ما هم اینجا سماق میمکیم تا چاق و فربه و بیدرد، در رفاه و آسایش و تن پروری به روزگار غمبار خودروسازها لبخند بزنیم.
Iran (Islamic Republic of)
بربن
۱۱:۴۳ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
سلام عزیز شما چرا فقط لیوان خالی رو دیدی ، آیا فقط زامیاد بوده، ۵ شرکت دیگه چی ، بی انصافی نکنیم خبر خوب رو باید گفت خوب و خبر بد هم باید گفت بد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
چرت نگو یه کار قشنگ شده لطفا ببین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
در مهار تورم که نمایشی و ناتوان اقدام کردید، حالا ببینیم که در اشتغال و تولید چکار می کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
عطار
۲۳:۱۰ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
انشاالله که با مدیران پتروشیمی های متانول ساز و اوره ساز هم جلسه بگذارند ،و این نرخ خوراک که داره به تعطیلی های این واحد‌های مهم اقتصادی کشور دامن میزنند در جریان قرار بگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ماهواره بر قائم ۱۰۵
۲۳:۰۳ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
سلام جناب آقای رئیس جمهور محترم آقای رئیسی اگه با تمام توان از حوزه بی نهایت مهم فضایی حمایت کنید خیلی زودتر میتونیم به مدار ژئو برسیم و حتی میتونیم به ماه دسترسی پیدا کنیم ما می توانیم و این رو ثابت کردیم و توانستیم پس آقای رئیسی این حرف منو پشت گوش ننداز خواهشا با تمام توان از حوزه بی نهایت مهم فضایی حمایت کن حمایت کن حمایت کن حمایت کن حمایت کن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
با تصمیمات خلق الساعه بورس رو به فنا دادید. اینجوری که شما بورس رو تو دوماه به فنا دادید، حسن کلید تو دو سال به فنا نداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
4ماهه بورس داره سقوط می کنه سهامداران را بیچاره کرده الآن چون دلار را با زور نمیتونی کنترل کنی دست بدامن تولید شدی تا نقدینگی را به طرف تولید هدایت کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
دم همتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
حمایت از تولید با دادن پول ملت دست سرمایه داران که باهاَ طلاودلار بخرند فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
ازش میپرسیدید مالباختگان۹۹ بورس کی به اصل پولشان میرسند
Iran (Islamic Republic of)
بیست
۲۰:۵۷ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
کار قشنگی بود.
ادامه بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
به داد مالباختگان ۹۹ بورس برسید هنوز به اصل پولشان نرسیده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
سیاست اردوغان در ترکیه، که ترکیه را به بهشت گردشگران تبدیل کرده، وقتی از ایشان پرسیدند: چرا بورس شما چندین برابر تورم رشد کرده در جواب می گوید: بعد از تورم شرکت های تولیدی با مشکل نقدینگی مواجه می شوند برای این که شرکت ها زیان ده نباشند و تولید بیشتر بشه باید قیمت سهامشان چندین برابر تورم بشه تا در برابر تورم دوام بیاورند.

ولی ما مالباختگان ۹۹ بعد از ۴ سال هنوز هم بیش از ۶۰ درصد در ضرریم ولی دلالان در این مدت سرمایشون چند ۱۰ برابر شده
Turkey
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
از یک کشور مترقی مثال بزنید، آخه ترکیه؟
کشوری که توی بعضی از شاخص های اقتصادی و توسعه چندین پله از ما پایینتره. ما باید یاد بگیریم که به بالاتر از خودمون نگاه کنیم نه پایینتر از خودمون تا اینجوری پا به پای کشورهای توسعه یافته، ما هم پیشرفت کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۳ مرداد ۱۴۰۲
در کشورهای پیشرفته که سهامی کمتر از ۱ دلار خنده داره ولی در ایران سهام بزرگترین خودروساز فقط ۲۰۰تومانه واقعا جای بسی شرمندگیست که سهام این خثدرو ساز در هر سال چندین بار بره بالا دوباره برگرده سرجای اولش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
خجالت نکشید؟
آخرین اخبار