رییس جهاددانشگاهی:

بصورت علمی و بنیادین روی شعار سال کار می‌کنیم

رییس جهاددانشگاهی گفت : در پژوهشگاه علوم انسانی جهاددانشگاهی بصورت علمی و بنیادین روی شعار سال کار می‌کنیم.

حسن مسلمی نایینی، رییس جهاددانشگاهی امروز (۱۲ مرداد) در نشست با استاندار کرمانشاه با اشاره به نزدیکی سالروز تاسیس جهاددانشگاهی، گفت : امسال جهاددانشگاهی چهل و چهارمین سال فعالیت خود را پشت سر می‌گذارد. چهل و چهارسالی که با خدمات بسیاری برای کشور همراه بوده است.

وی به گستردگی حوزه‌های فعالیت جهاددانشگاهی اشاره و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی اولویت خود را انجام کار‌های بر زمین مانده کشور تعیین کرده و در همین راستا در هر حوزه‌ای که نیاز کشور بوده، از حوزه‌های آموزشی و فرهنگی گرفته تا پزشکی و مهندسی و کشاورزی و ... برای رفع مشکلات کشور ورود کرده است.

وی به تشریح برخی از این فعالیت‌ها پرداخت و تصریح کرد: در حوزه پزشکی راه اندازی پژوهشگاه رویان و کار‌های منحصر به فردی که در بحث سلول‌های بنیادی صورت گرفته توانسته کشور را نه فقط در سطح منطقه که در سطح جهان پرافتخار کند و اعتبار علمی ایران را در سطح بین الملل افزایش دهد.

مسلمی نایینی گفت: در حوزه فرهنگی هم طی این سالها، خبرگزاری "ایسنا" را به عنوان دومین خبرگزاری کشور راه اندازی کردیم که در حال حاضر بیشترین مخاطب را درمیان رسانه‌های برخط کشور دارد.

وی افزود: خبرگزاری "ایکنا" که در حوزه موضوعات قرآنی فعالیت کرده و به ۲۱ زبان بین المللی اخبار آن منتشر می‌شود هم از افتخارات فرهنگی جهاددانشگاهی است.

مسلمی نایینی گفت: خبرگزاری "سینا پرس" هم برای پوشش مناسب اخبار علمی کشور توسط جهاددانشگاهی راه اندازی شده است.

وی از راه اندازی مرکز افکارسنجی "ایسپا" به عنوان یک از اقدامات پرافتخار جهاددانشگاهی یاد کرد و افزود: این مرکز، افکار سنجی در سطح جامعه را در موضوعات مختلف با پیش بینی ۹۹ درصد انجام می‌دهد و در حال حاضر برای بسیاری از حوزه‌های کشور افکارسنجی انجام می‌دهد.

رییس جهاددانشگاهی گفت: این مرکز می‌تواند کمک حال استان کرمانشاه در موضوعات مختلف شود و اطلاعات استان را در موضوعات مختلف بصورت آماری در اختیار مسئولین قرار دهد.

مسلمی نایینی به فعالیت‌های پژوهشگاه علوم انسانی جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: این پژوهشگاه در حوزه‌های مختلف بصورت بنیادین و علمی کار می‌کند تا بتواند به راهکار‌های کاربردی در این حوزه‌ها برسد.

وی به شعار امسال "مهار تورم و رشد تولید" اشاره و تصریح کرد: متاسفانه هرسال شعار‌های ارزشمندی بیان می‌شوند، اما اتفاق خاصی در خصوص تحقق آن‌ها رخ نمی‌دهد، بنابراین این موضوع را در دستورکار پژوهشگاه علوم انسانی جهاددانشگاهی قرار داده‌ایم تا در جمع اندیشمندان، متخصصین و اساتیدی که در این پژوهشگاه گردهم جمع می‌شوند، بتوان به راهکار‌های کاربردی برای تحقق شعار سال رسید.

مسلمی نایینی ابراز امیدواری کرد: نتایج علمی کار در آینده‌ای نزدیک تحویل سیاست مداران کشور قرار گیرد و این نتایج بتواند در اقدامات آن‌ها جهت بهبود وضعیت اقتصاد کشور موثر باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار