بنا‌های تاریخی اردبیل از جاذبه مهم حوزه گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: بنا‌های تاریخی اردبیل درصورت احیا جاذبه مهمی در حوزه گردشگری هستند.

حسن محمدی ادیب بیان کرد: استان اردبیل بنا‌های تاریخی منحصر به فردی دارد که متاسفانه بسیاری از آن‌ها در حال تخریب هستند و اگر این بنا‌ها احیا شوند می‌توانند جاذبه مهمی در حوزه گردشگری باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: تخریب و نابسامانی این بنا‌ها موجب نارضایتی مردم و اهالی محله‌ها می‌شود و چیزی که برای ما اهمیت دارد احیای بنا‌های تاریخی است.

او تاکید کرد: در این راستا نباید فرصت از دست برود و ما انتظار داریم که صندوق توسعه در اولین فرصت آگهی مزایده بنا‌ها و خانه‌های تاریخی اردبیل را منتشر کند.

محمدی ادیب با اشاره به آمادگی استان برای واگذاری این خانه‌ها، ادامه داد: کاربری‌های مختلفی برای خانه‌های تاریخی موجود در نطر گرفته شده است که با فرهنگ منطقه و ساختمان بنا سنخیت دارد و سرمایه‌گذاران مختلفی نیز آماده حضور در این بنا‌ها هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: امروز با حضور مدیرعامل صندوق توسعه ۲۲ بنای تاریخی را بازدید کردیم و مقرر شد که در کوتاه‌ترین زمان این خانه‌ها برای واگذاری به بخش خصوصی به مزایده گذاشته شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.