اوکراین در تلاش برای برگزاری «نشست جهانی صلح»

رئیس جمهور اوکراین می‌گوید احتمالا در فصل پاییز نشستی را با هدف ترویج طرح ۱۰ ماده‌ای خود برای پایان جنگ، برگزار خواهد کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در دیدار با روسای نهاد‌های دیپلماتیک خارجی ابراز امیدواری کرد پاییز امسال یک «نشست جهانی صلح» برگزار کند.

به گزارش رویترز، زلنسکی گفت: «پاییز خیلی زود است، اما هنوز زمان برای آماده شدن برای نشست و مشارکت بیشتر کشور‌های جهان وجود دارد».

زلنسکی و تیم او در حال کار با متحدان خود برای ایجاد حمایت گسترده از «اجلاس صلح» هستند. اوکراین تصمیم دارد در این نشست حمایت کشور‌ها را در راستای توافق برای پایان جنگ جلب کند. این اجلاس بر اساس طرحی ۱۰ ماده‌ای است که پاییز گذشته توسط کی‌یف ارائه شد و زلنسکی فعالانه آن را ترویج کرد. زلنسکی برای صلح خواستار احیای کامل تمامیت ارضی اوکراین و خروج کامل نیرو‌های روسیه، حفاظت از امنیت غذایی و انرژی، ایمنی هسته‌ای، آزادی همه زندانیان و موارد دیگر شده است.

گفتنی است، هنوز در مورد مکان برگزاری این نشست توافق نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
سرانجام دلقک سیرک متوجه خریتش شد و حالا به دنبال صلح است اگر مغز خر نخورده بودی سال گذشته باید از صلح حرف میزدی باز هم باید به عقل نداشته ات تبریک گفت که متوجه خریت خودت شدی
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۰:۳۹ ۱۲ مرداد ۱۴۰۲
نامردا چند نفر به یک نفر؟
آخرین اخبار