بایدن از بودجه اوکراین خرج تایوان می‌کند

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی فاش کرده که دولت بایدن از بودجه درخواستی برای اوکراین تسلیحات نظامی برای تایوان خریداری می‌کند.

فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: کاخ سفید از کنگره می‌خواهد که به عنوان بخشی از درخواست بودجه تکمیلی برای اوکراین، بودجه تسلیحاتی برای تایوان تامین کند. همانطور که اشاره شد، درخواست کاخ سفید با هدف تسریع تحویل تسلیحات به تایوان در بحبوحه افزایش تنش‌ها در شرق آسیا است.

به گفته برخی منابع خبری، دفتر مدیریت و بودجه آمریکا بودجه تایوان را به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تسریع ارسال تسلیحات در درخواست تکمیلی گنجانده است. فایننشال تایمز خاطرنشان کرد که در صورت تایید کنگره، این اولین باری خواهد بود که تایوان از طریق سیستم تامین مالی مالیات دهندگان آمریکا سلاح دریافت می‌کند.

انتظار می‌رود کاخ سفید این درخواست را در اوایل ماه اوت ارسال کند. در این گزارش آمده است که دفتر بیضی (دفتر کار رئیس‌جمهور آمریکا) از اظهار نظر یا ارائه جزئیات در مورد مقدار پول درخواست شده برای تایوان خودداری کرد. بایدن قبلا ۳۴۵ میلیون دلار کمک دفاعی به تایوان صادر کرده بود.

در اواسط ماه ژوئیه، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که این کشور و متحدانش باید تحویل تسلیحات به تایوان را برای بهبود قابلیت‌های دفاعی جزیره تسریع کنند. به گفته میلی، نیاز‌های اولیه تایوان دفاع هوایی و تجهیزاتی است که بتواند اهداف دریایی را از زمین مورد حمله قرار دهد. وی افزود که آمریکا در حال بررسی گزینه‌هایی برای تغییر مکان نیرو‌های خود در منطقه آسیا و اقیانوسیه است.

اوضاع در اطراف جزیره تایوان از اوایل آگوست ۲۰۲۲، زمانی که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از این جزیره بازدید کرد، به طور قابل توجهی تشدید شده است. چین که تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند، سفر پلوسی را محکوم کرد و از آن به عنوان حمایت آمریکا از جدایی‌طلبی تایوان تعبیر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار