آباده از شهرستان‌های پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

استاندار فارس، آباده را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن از شهرستان‌های پیشرو دانست و گفت: هم اینک در این شهرستان ۲ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است که امیدواریم همزمان با سفر دوم رئیس جمهور به استان بتوانیم تعدادی از این واحد‌ها را به بهره برداری رسانده و تقدیم مردم کنیم.

محمد هادی ایمانیه در سفر به شهرستان آباده با اشاره به سفر نخست به این شهرستان که ۱۴ مهرماه سال گذشته انجام شد، گفت: این سفر ۲۲ مصوبه به همراه داشت که تعداد قابل توجهی از آن‌ها اجرایی شده است.

او در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان آباده افزود: برخی از این پروژه‌ها نیز در مسیر اجرا با موانعی مواجه شده اند که در جلسه شورای اداری سعی کردیم که نسبت به رفع این موانع اقدام کنیم که امیدواریم با تصمیماتی که در این زمینه اتخاذ شد، تا پایان امسال سایر مصوبات باقیمانده سفر نخست نیز اجرایی شود.

نماینده عالی دولت در فارس اظهار کرد: در سفر امروز نیز ۱۰ مصوبه دیگر برای آباده به تصویب رسید که امیدواریم اجرایی شدن این مصوبات نیز به توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر این شهرستان کمک کند.

ایمانیه، در خصوص افتتاح فرمانداری ویژه آباده نیز گفت: امروز این اتفاق با همراهی و کمک نماینده مردم این شهرستان در مجلس در حالی رقم می‌خورد که صدمین سال تاسیس فرمانداری آباده نیز گرامی داشته شد.

او اظهار کرد: این اتفاق و رویداد بیانگر تلاش و اصالت این شهرستان در تقسیمات کشوری و فعالیت‌هایی که انجام شده است.

استاندار فارس، آباده را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن از شهرستان‌های پیشرو دانست و گفت: هم اینک در این شهرستان ۲ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است که امیدواریم همزمان با سفر دوم رئیس جمهور به استان فارس بتوانیم تعدادی از این واحد‌ها را به بهره برداری رسانده و تقدیم مردم کنیم.

ایمانیه افزود: البته برخی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن آباده در بحث زیرساخت‌های آب و برق با مشکلاتی مواجه بود، با مصوبه اخیر شورای عالی مسکن کشور مبنی بر تامین یک سوم هزینه‌های زیرساختی توسط وزارت نیرو، یک سوم توسط وزارت راه و شهرسازی و یک سوم توسط استان‌ها، امیدواریم مساله تامین این زیرساخت‌ها نیز حل شود و کسانی که در این واحد‌ها اسکان می‌یابند دچار مشکل نشوند.

او، در خصوص حل مشکل راه روستای خسرو و شیرین هم گفت: در این زمینه در جلسه امروز به شکل تلفنی با معاون وزیر راه و شهرسازی گفت و گوی تلفنی انجام دادیم و سعی کردیم این مسئله را تامین اعتبار کنیم تا مشکل این محور را که به آزادراه شیراز ـ اصفهان متصل می‌شود با همکاری وزارت دفاع و وزارت راه و شهرسازی حل کنیم.

نماینده عالی دولت در فارس گفت: در جلسه امروز در خصوص تامین برق شمال استان به ویژه شهرستان آباده نیز در تماس تلفنی با رئیس توانیر کشور این قول از جانب ایشان داده شد که در سفر دوم دولت به استان و همچنین از طریق مولد‌سازی این مساله تامین اعتبار شود.

ایمانیه گفت: بحث اجرای فاضلاب خسرو و شیرین نیز که به تصویب رسیده و طراحی آن نیز انجام شده به زودی آغاز می‌شود.

او گفت: تکمیل سالن ورزشی خسرو و شیرین هم نیازمند ۷۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر دارد که امیدواریم با تامین این اعتبار به زودی شاهد تکمیل این سالن ورزشی و تقدیم آن به مردم باشیم.

استاندار فارس، با اشاره به برگزاری همایش سرمایه‌گذاری منطقه‌ای و شهرستانی شمال فارس به میزبانی شهرستان آباده گفت: امیدواریم که این همایش سبب شود که سرمایه‌گذاران این استان و شهرستان در هر نطقه‌ای از استان، کشور و خارج از کشور که هستند و دلشان برای وطن و دیارشان نیز می‌تپد، برای جذب سرمایه گذاری‌ها، اشتغال، کارآفرینی و تولید بیشتر تلاش کنند.

استاندار فارس در بدو ورود به آباده در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد. همچنین از چند کارخانه‌های کاشی و سرامیک و پروژه نهضت ملی مسکن آباده بازدید کرد و در مراسم افتتاح فرمانداری ویژه این شهرستان نیز حضور یافت.

در ادامه در اولین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه‌ای و شهرستانی شمال فارس نیز حضور یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار