حضور تیم ۴۲ نفره رباتیک دانش‌آموزی ایران در مسابقات پکن

نوبخت گفت: دانش‌آموزان منتخب کشور برای شرکت در ۵ لیگ رده زیر ۱۷ سال با دانش‌آموزان ۲۴ کشور جهان در پکن به رقابت می‌پردازند.

نادر نوبخت، سرپرست تیم اعزامی رباتیک دانش آموزی ایران به مسابقات ۲۰۲۳ پکن گفت: تیم اعزامی دانش‌آموزی رباتیک برای شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ پکن با برگزاری مسابقه‌ای در اردیبهشت انتخاب شدند. این افراد از میان دانش آموزان شرکت کننده از سراسر کشور در این رقابت ۲۰۰ نفر برای شرکت در اردوی آموزشی انتخاب شدند.

وی افزود: در این مرحله ۴۲ نفر از استان‌های مختلف برای اعزام به مسابقات ۲۰۲۳ رباتیک پکن انتخاب شدند و این افراد در روز ۱۵ مرداد عازم شهر پکن می‌شوند. این رقابت از روز ۱۹ مرداد همزمان با مراسم افتتاحیه شروع می‌شود و ۲۰ تا ۲۲ مرداد تیم‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند.

نوبخت ادامه داد: دانش‌آموزان منتخب کشور جهت شرکت در ۵ لیگ مسیریاب، راگبی، سومو، خلاقیت و گزارش فنی در رده زیر ۱۷ سال با دانش‌آموزان ۲۴ کشور جهان در شهر پکن به رقابت می‌پردازند. در این مسابقات تیم‌هایی از کشور‌های ایران، چین، کره جنوبی، مالزی، ترکیه، امارات متحده عربی، اتریش، جمهوری چک، روسیه، لهستان، مصر، تونس، الجزایر، نیوزلند، مکزیک، اکوادور، آرژانتین، مغولستان، تایلند، نپال، بنگلادش، قزاقستان و اتیوپی در مجموع بیش از ۳۰۰۰ شرکت کننده و بیش از ۱۶۰۰ تیم شرکت می‌کنند.

نوبخت درباره دستاورد‌های تیم ایرانی در رقابت رباتیک جهانی، گفت: نخبگان کشورمان پیش از این در رقابت سال ۲۰۱۹ مالزی مقام سوم و در رقابت ۲۰۲۲ هند موفق به کسب مقام دوم در مسابقات جهانی شدند.

وی درباره تاثیر تحریم‌ها برای تهیه قطعات ربات‌ها گفت: تحریم‌ها در تهیه قطعات تاثیری نداشت چرا که از اندونزی برخی قطعات را خریداری کردیم، اما برای پرداخت وجه با مشکل مواجه بودیم و مجبور شدیم با هزینه مضاعف این پرداخت را انجام دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار