تقدیر از جهادگران نمونه در سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی

نشست خبری چهل و سومین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد.

مسلمی با اشاره به اهداف اصلی جهاد دانشگاهی گفت: با توجه به تقدیر و صحبت‌های رهبر معظم انقلاب از جهاد ، وظیفه ما این است که این فرهنگ را گسترش دهیم. جهاد دانشگاهی منحصر به فرد است از این جهت که قبل از انقلاب هیچ جهاد دانشگاهی نداشتیم اما ما در اوج تحریم فعالیت‌هایمان را آغاز کردیم.

رئیس جهاد دانشگاهی اضافه کرد: یکی از تجهیزاتی که در دوره‌های اولیه ساخته شد مین‌های هوایی بود. جهاد دانشگاهی اصولاً کار‌های زمین مانده را انجام می دهد که برای کشور حیاتی و مورد نیاز است .

او گفت: یک زمانی ما فرستنده رادیویی نداشتیم و مشکل زیادی از این جهت داشتیم، یکی از معاونان صدا و سیما وارد میدان شده و تجهیزات لازم را در اختیار جهاد قرار داد و از ما حمایت شد، در حال حاضر در بحث فرستنده‌ها در کشور و حتی آسیا بهترین فرستنده‌ها را داریم. 

مسلمی اضافه کرد: بحث‌های فرهنگی دانشگاه در دهه ۶۰ را جهاد دانشگاهی انجام می داد، همچنین کار‌های قرآنی و مسابقات قرآنی توسط جهاد پایه ریزی شد.

او گفت: بیش از ۳۷ مرکز علمی کاربردی در کشور وجود دارد، سعی کردیم آموزش‌ها به صورت مهارتی تخصصی باشد. 

حسن فارسی، قائم مقام جهاد دانشگاهی، در نشست خبری چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی گفت: موضوعی که باعث شده جهاد دانشگاهی همواره مورد توجه باشد و ماموریت‌ها به آن سپرده شود، خط شکنی، الگوسازی و حرکت آفرینی جهاد گونه است.

او با اشاره به مراسم تقدیر از جهادگران نمونه توضیح داد: در این طرح ابتدا ۲۵۰ نفر انتخاب شدند و در نهایت ۳۰ نفر به عنوان عضو نمونه انتخاب شده اند که در مراسم ۱۶ مرداد از آن‌ها تقدیر خواهد شد. همچنین در مراسم چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی که در پژوهشگاه رویان برگزار می‌شود از چند طرح جدید رونمایی خواهیم کرد. چند کلان پروژه داریم که با همکاری دستگاه‌های اجرایی رونمایی خواهد شد.

یعقوب فتح اللهی، معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی با اشاره به حوزه‌های امنیت غذایی، امنیت آب، علوم شناختی، تولید مثل و ... گفت: در روز مراسم سالگرد جهاد دانشگاهی از ۴ عنوان طرح برگزیده و جدید که نیاز‌های کشور را برطرف می‌کند رونمایی خواهد شد. یک مورد درباره بیماری سرطان و کیت تشخیص است. 

معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی درباره حمایت از نخبگان گفت: در حوزه جذب، حفظ و نگهداشت نخبگان در بخش پژوهشی اقداماتی انجام شده است. 

سید رضی آقا سیدی، معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاد دانشگاهی در این نشست گفت: در هیچ حوزه ای نتوانسیم اقدامات بخش های مختلف را به اندازه کافی جبران کنیم. دنبال ایجاد ساختارهای رفاهی هستیم. پارک علم و فناوری و ساختارهای‌ مشابه مرهون خط شکنی جهاد دانشگاهی است.

 وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی را باید نهاد یک نهاد فناوری انقلاب اسلامی بدانیم، گفت: با عنایت پروردگار و رهنمودهای رهبری، شکوفایی، بالندگی و امیدآفرینی در میان مردم را باید جزو دستاوردهای مهم جهاد دانشگاهی برشمرد. 

کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: در طول ۲ ماه گذشته،ما با ارزیابی یک جامعه آماری متشکل از ۱۴۴۵ دانشجو، اقدمات فرهنگی جهاد دانشگاهی را ارزیابی کردیم. همچنین بازخوانی اسناد بالادستی برای انتظارت از جهاد دانشگاهی در برنامه هفتم و سند جامع اسلامی شدن دانشگاه‌ها از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی به حساب می‌آید. 

او افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی مبتکر ایجاد۷ مرکز و ۲ رسانه خبری است. اخیرا نیز عنوان سازمان انتشارات این نهاد با حمایت دکتر مسلمی نائینی و تصویب هیات امنا جهاددانشگاهی به سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی تغییر نام داده که می خواهد مساله حوزه مطالعه را پاسخ دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار