آماده‌باش دستگاه‌های خدماتی به‌منظور پیشگیری از مشکلات احتمالی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از آماده‌باش دستگاه‌های خدماتی استان به‌منظور پیشگیری از مشکلات احتمالی طی روز‌های آینده خبر داد.

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت : به واسطه وضعیت گرمای هوا روز گذشته وزیر بهداشت و درمان برای جلوگیری از گرمازدگی طرح تعطیلی سراسری را به هیئت دولت ارائه کرد و امروز مورد تائید قرار گرفت که بر اساس آن دو روز آینده استان‌هایی که گرمای بالای ۴۰ درجه دارند، تعطیل شوند.

وی افزود: در همین راستا یک سری اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفته از جمله انجام اقدامات پیشگیرانه در حوزه منابع طبیعی و سازمان حفاظت محیط زیست با توجه به گرمای شدید هوا استمرار خواهد یافت و نیز در حوزه جهاد کشاورزی زمین‌های کشاورزی از طریق دهیاری‌ها رصد می‌شوند که از وقوع آتش‌سوزی جلوگیری شود و در صورت وقوع حریق با کمترن زمان نسبت به اطفاء آتش اقدام شود.

یگانه خاطرنشان کرد: در پدیده آتش‌سوزی طی دو تا سه سال گذشته گاهی آتش‌سوزی در مراتع بین ده تا ۱۲ روز به طول می‌انجامید، اما امسال به دلیل هماهنگی بین‌بخشی در حوزه منابع طبیعی، بسیج، سپاه، نیرو‌های مسلح، دهیاری‌ها، سازمان‌های مردم نهاد، جمعیت هلال احمر و اورژانس بیشترین زمان آتش‌سوزی حدود ۱۲ ساعت بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: اکنون مجموعه بیمارستان‌ها و اورژانس پیش‌بیمارستانی به‌منظور مراجعات بیماران بر اثر گرما زدگی در آماده‌باش کامل قرار دارند برهمین اساس دستگاه‌های خدمات‌رسان وظیفه دارند دراین ایام خدمات مورد نیاز شهروندان را به‌منظور رفاه حال شهروندان ارائه دهند تا از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری شود. 

یگانه تصریح کرد: دولت به‌منظور کاهش موارد گرما زدگی احتمالی اولین تمهیدات را با اعلام تعطیلی سراسری اندیشید که مردم در معرض گرما قرار نگیرند و در داخل منازل مسکونی بمانند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش دمای هوا انتظار می‌رود که مردم کولر‌های آبی را در دور کند و کولر‌های گازی را در دمای ۲۴ تا ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنند تا به سلامت از این پیک هم عبور کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.