ساخت ساختمان انتقال خون پردیسان به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیر کل انتقال خون استان قم گفت: مجوز ساخت ساختمان جدید انتقال خون در منطقه پردیسان در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع دریافت شده که نیاز به اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای ساخت دارد.

مدیر کل انتقال خون استان قم هم در نشست خبری به مناسبت ۹ مرداد ماه روز انتقال خون با اشاره به رشد ۷ درصدی اهدای خون در ۴ ماهه امسال گفت: دردهه اول محرم و در قالب اجرای طرح نذر خون از ابتدای محرم تا ماه صفر ۲ هزارنفر برای اهدای خون مراجعه کردند که هزار و ۶۵۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

مهدی پهلوانی ستوده نیاز استان به خون و فرآورده‌های خونی را ۶۰ هزار فراورده و خونی در سال عنوان کرد و افزود: با توجه به رشد نیاز، سالیانه ۵ درصد به نیاز استان در زمینه خون و فرآورده خونی افزوده می‌شود.

مدیر کل انتقال خون استان قم با بیان اینکه پارسال ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند گفت: از این تعداد ۴۰ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند و این ۴۰ هزار فرآورده نیز تبدیل به ۹۰ هزار فرآورده خونی شده است.

پهلوانی در ادامه با اشاره به توزیع ۶۰ هزار فرآورده خونی در استان گفت: از این محصولات خونی ۱۰هزار به شبکه جمع آوری خون و ۲۰ هزار فرآورده نیز برای ساخت دارو‌های مشتق از پلاسما به پالایشگاه پلاسمای خون ارسال شده است.

مدیر کل انتقال خون استان قم تعداد اهدا کنندگان مستمر استان قم را ۲۵ هزار نفر عنوان کرد و افزود: ۶۲ درصد از اهدا کنندگان از میان این افراد نوع دوست انجام می‌شودکه ۹۶ درصد آقا تنها ۴ درصد از اهدا کنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند.

ساخت ساختمان انتقال خون پردیسان به ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داردمدیر کل انتقال خون استان قم با اشاره به راه اندازی و ساخت بیمارستان‌های جدید در منطقه پردیسان و اینکه ۳۵ درصد از اهدا کنندگان خون از بین ساکنان این منطقه هستند گفت: مجوز ساخت ساختمان جدید انتقال خون در منطقه پردیسان در زمینی به مساحت ۲ هزار ۵۰۰ متر مربع دریافت شده که نیاز به اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی برای ساخت دارد.

همچنین به مناسبت روز اهدای خون جمعی از خبرنگاران با حضور در مرکز اهدای خون در امر خداپسندانه اهدای خون شرکت کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار