امام حسین (ع) احیاگر سنت نبوی است

دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت گفت: امام حسین علیه السلام احیاگر سنت نبوی است و اخلاق پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله در ایشان تجسم یافته است.

آخوند خوجملی امروز در نشست علمای اهل تسنن و اهل تشیع در حوزه علمیه امام خمینی رحمت الله علیه گرگان با موضوع احیای سنت نبوی در اندیشه امام حسین علیه السلام افزود: گلستان استان وحدت و مبنای وحدت در استان اشتراکات از جمله ائمه اطهار است.

او اضافه کرد: مکاتب اهل سنت، امام حسین را شهید و مظلوم و قاتلان او را ستمگر می‌دانند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان نیز گفت: امام حسین علیه السلام وقتی احساس کرد که اسلام در معرض خطر قرار گرفت، خود، خانواده و یارانش را فدا کرد تا دین اسلام زنده بماند.

حجت الاسلام عباسعلی گرزین، امام حسین را چراغ هدایت برای تشخیص مسیر حق از باطل دانست.

او تاکید کرد: با پیروی از سیدالشهدا که انقلاب اسلامی در حال حرکت به سمت جلو و تحقق پیشرفت است.

یعقوب آخوند ایمری ارائه کننده مقاله به این همایش هم گفت: واقعه کربلا برای اسلام آبرو خرید ،نهضت امام حسین، تفکیک کننده اسلام نبوی از اسلام‌های دروغین بود ،اگر جستجویی در شهر‌ها و روستا‌های ما انجام دهید خواهید دید که ما اهل سنت، اسم فرزندان خود را حسین، فاطمه، رضا و اهل بیت علیهم السلام می‌گذاریم.

حجت الاسلام مزرعی از دیگر ارائه دهندگان مقاله به این همایش نیز گفت: یکی از دغدغه‌های پیامبر اسلام، مدینه فاضله یا شکل گیری تمدن اسلامی بود که برای تحقق آن مذاهب و اندیشه‌های اسلامی باید با هم متحد شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.